۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۴۲۶۸۴
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تشریح کرد؛

فعالیت‌های ستاد برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان/ اعلام زمان انتخابات مجمع

رییس ستاد برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در نشستی رسانه‌ای به تشریح فعالیت‌های این ستاد پرداخت.
نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب - حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس ستاد برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه ظهر امروز در نشست رسانه ای تشریح فعالیت های این ستاد که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه والا و با اصالت جامعه مدرسین گفت: این نهاد با یک دوران فعالیت و جهاد، بیش از نیم قرن سکانداری حوزه و روحانیت و سیاست گذاری کلان حوزه را بر عهده دارد.

وی افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جایگاه رفیعی دارد که در زمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب مأموریت ها و مطالبات کلان از حوزه و روحانیت از این نهاد مطالبه شده شده است.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به منشور روحانیت حضرت امام اظهار داشت: در منشور روحانیت امام راحل که در سال ۶۷ صادر شد، ایشان یکی از مطالبات مهم درباره جایگاه طلاب و فضلا را از جامعه مدرسین مطالبه فرمودند.

وی ادامه داد: بر این اساس جامعه مدرسین ستادی را جهت پیگیری مطالبات امام تشکیل داد و برنامه ریزی لازم در جهت تشکیل مجمع نمایندگان طراحی شد و توسط ریاست وقت جامعه مدرسین آیت الله مشکینی سال ۶۸ به محضر حضرت امام تقدیم شد؛ امام از این اقدام انقلابی و شایسته جامعه خرسند شدند  و تقدیر فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ابراز داشت: امام در منشور روحانیت اهمیت کار روحانیت را متذکر شدند، امام فرمود اگر طلاب و مدرسین با هم نباشند نمی توان پیش بینی کرد موفقیت از آن چه کسی است؛ جایگاهی که بر اساس مطالبه امام و رهنمود رهبری به عنوان مجمع نمایندگان تشکیل شده بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: در اهداف مجمع نمایندگان عناصر کلیدی مانند نهادینه کردن ارتباط طلاب با جامعه مدرسین و نهادهای عالی حوزوی، بالابردن سطح علمی و تحقیقاتی در حوزه و ارتباط با علما و کمک در جهت شرایط تحصیل در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان  خاطرنشان کرد:7 دوره انتخابات در سال های گذشته اجرایی شده و در هر دوره ستادی تشکیل و آیین نامه انتخابات تدوین شده است، با حکم رییس جامعه مدرسین ستاد انتخابات تشکیل می شود که در این دوره 14 آذر اولین جلسه ستاد برگزار شد و برنامه ریزی و زمان بندی عملیات انتخابات هشتم به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: در دور هفتم از 135  حوزه انتخابی ۲۰۱ نفر از فضلای حوزه انتخاب شدند که بیش از ۶۰ نفر از اساتید سطوح عالی هستند، خوشبختانه مجمع نمایندگان فعالیت خوبی داشته و جایگاه مجمع بسیار مهم است، رهبری در دیدار مجمع نمایندگان بر لزوم انقلابی ماندن حوزه تاکید کردند و مجمع مسؤولیت مهمی در این زمینه دارد و فعالیت خوبی انجام داده است.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که مجمع نمایندگان در ۷ دوره گذشته کارهای بسیار بزرگی انجام داده است، گفت:  مجمع نمایندگان در تنظیم و تدوین و به انجام رساندن نظامات آموزشی و پژوهشی و خدماتی فعال بوده و در سند چشم انداز حوزه از ظرفیت خوب مجمع نمایندگان استفاده شده است.

وی با اشاره به فعالیت های ستاد برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان افزود: آمار طلاب و فضلای حوزه واجد شرایط باید استخراج شود، طلابی که در سال های پایانی سطح یک قرار دارند و حداقل یک سال و نیم سابقه تحصیلی در قم دارند می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که بر اساس آمار طلاب شهرستان ها  سهمیه های حوزه های رای گیری مشخص می شود، اظهار داشت: بعد از ثبت نام ها بررسی صلاحیت ها و اعلام اسامی تایید شده انجام می شود و  پس از آن ‌بعد اطلاع رسانی عمومی برای شرکت در انتخابات در انتخابات را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تاریخ انتخابات مجمع نمایندگان طلاب یکشنبه ۱۳ اسفند سال جاری برگزار می شود، اولین جلسه مجمع هشتم قبل از پایان سال ۹۶ تشکیل می شود و با انتخاب هیأت رییسه سنی و پس از آن دائم مجمع خود را برای انجام ماموریت آماده می کند./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات