۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۵۴۲۶۵۲
آیت‌الله قرهی:

پناه بردن به خداوند تنها راه نجات از شر انسان‌های شیطان صفت است

آیت‌الله قرهی گفت: شیطان انسان را به وسیله انسان فریب می‌دهد؛ اما اهل معرفت تنها با پناه بردن به خداوند خود را نجات می‌دهند.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه یک‌شنبه در جلسه درس تفسیر سوره ناس که در مسجد  امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: بشر از کودکی تا آخر عمر هنگام مواجهه با مشکلات به رب خود پناه می‌برد که در روایات و علم روانشاسی بر آن صحه گذاشته شده است.

وی افزود: انسان وقتی در مشکلات قرار می‌گیرد ابتدا به کسی که او را پرورش داده پناه می‌برد، والدین ربوبیت ضمنی داشته و با هر خصوصیت عقلی، خانوادگی، عملی، رفتاری و گفتاری خود بر شقاوت و سعادت فرزند خود بسیار اثر دارند.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه اصل رب انسان پروردگار عالم است، عنوان کرد: در روایات است که وقتی می‌خواهید فرزند خود را به معلم بسپارید مراقب باشید که او چه کسی است زیرا بین معلم و متعلم نوعی محبت ایجاد می‌شود که شاگرد دنباله رو معلم می‌شود.

موسس مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه رب مطلق و حقیقی پروردگار عالم است که شمه‌ای از ربوبیت موقت را بین انسان‌ها از جمله والدین و معلم قرار داده است، اظهار داشت: انسان در طفولیت به پدر و مادر خود پناه می‌برد اما وقتی ممیز شده به معرفت و راه درست زندگی دست یافت هنگام مشکلات سراغ پروردگار خود می‌رود.

وی افزود: در سوره ناس نخستین چیزی که تبین می شود رب است، دلیل اینکه در سوره ناس فرموده «قل اعوذ به رب الناس» این است که نخستین مشکل از ناحیه انسان برای انسان است، چراکه شیطان با ما کاری ندارد بلکه او در قالب انسان ما را فریب می دهد.

آیت‌الله قرهی گفت: پروردگار عالم برای امتحان انسان خوبی و بدی را قرار داده است، انسان می‌تواند با پناه بردن به خداوند از بدی‌ها دور شده و نیکی را در نامه اعمال خود ذخیره کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بین جنیان مسلمان و کافر، شیعه و اهل سنت هم وجود دارد، انسان درباره خوبی‌ها می‌تواند از ملائکه بالاتر قرار گرفته در بدی‌ها هم از جنیان بدتر ‌شود، در واقع انسان در فجور از هر مخلوقی بدتر و در نیکی هم از هر مخلوقی بالاتر قرار می‌گیرد بنابراین انسان درباره فجور و بدی‌ها فقط باید به پروردگار عالم پناه ببرد تا بتواند بر آن غلبه کند./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات