۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۴۲۶۳۸
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نهادینه شدن فرهنگ نماز در جامعه از مهمترین ضرورت های امروز کشور است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، نماز را تنها راه علاج دردهای جامعه دانست و گفت: باید بکوشیم فرهنگ نماز اول وقت و جماعت در بین مردم نهادینه و فراگیر شود و این از ضرورتهای امروز جامعه است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در سومین اجلاس استانی نماز که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز در قرآن و روایات اظهار کرد: جایگاه نماز در قرآن و روایات آنقدر بالا و با اهمیت است که اگر انسان تمام عمرش را نماز بخواند و کار دیگری انجام ندهد، در بهترین جایگاه ها قرار می گیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نماز منشأ همه خوبی ها و حسنات است، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ نماز و نماز خوانی به خوبی در جامعه نهادینه شود، حسنات فراگیر و بدی ها و مشکلات از بین خواهند رفت و این خاصیت نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آیه ۴۵ سوره عنکبوت که خداوند می ‌فرمایند: «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَر» تصریح کرد: نماز بهترین سپر در برابر منکرات جامعه است؛ اگر جامعه با نماز مأنوس شود، همه منکرات رخت بر می بندد و حسنات جای آن را می گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: «اگر نماز در جامعه زنده باشد زندانی نخواهیم داشت»، گفت: منکرات امروز جامعه که روز به روز در حال گسترش است نتیجه عدم توجه به نماز و فرهنگ نمازخوانی در بین مردم است؛ باید بکوشیم فرهنگ نماز اول وقت و جماعت در بین مردم نهادینه و فراگیر شود و این از ضرورتهای امروز جامعه است.

وی نماز را تنها راه علاج دردهای جامعه دانست و افزود: اگر با نماز مأنوس شویم در واقع در مسیر حق عالی قرار گرفته ایم و به یقین مشکل و درد در این مسیر معنایی ندارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه اگر فرهنگ نماز در بین مردم و مسؤولان شکل بگیرد، به یقین دیگر فساد جایی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر امروز به بیت المال دست درازی می شود و همه به دنبال پایمال کردن حقوق دیگران هستند و برای رسیدن به پست و مقام دست به هر کاری می زنند به خاطر آن است که فرهنگ نماز به خوبی در جامعه تببین نشده است و این بزرگترین خطری است که کشور را تهدید می کند.

گفتنی است در ادامه این اجلاس، فعالان نماز و فضای مجازی، خادمین مساجد، مؤذنان، هیأتهای مذهبی نمونه، هیأت امنای موفق مساجد، ائمه جماعات موفق، مدیر موفق مدرسه، مدیر نمونه اداره، دانش ‌آموز و دانشجو و سرباز نمونه در امر اقامه و گسترش نماز تجلیل شدند.

همچنین با محوریت شعار سومین اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» نمایشگاهی ویژه کودکان و نوجوانان با هدف آشنایی بیشتر نسل نوجوان با فرهنگ نماز در کنار این اجلاس برپا شد./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات