۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۴۲۶۲۵
مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان:

حوزه های علمیه در خط مقدم جبهه فرهنگی باشند

حجت الاسلام بطحائیان گفت: آتش به اختیار به معنی کار بی قاعده و بی پایه و اساس نیست بلکه باید بر پایه یک نقشه راه و با روحیه انقلابی در هر جا که احساس نیاز شد با اقدام به موقع همراه باشد.
حجت الاسلام سعید بطحائیان.jpg

حجت الاسلام سید سعید بطحائیان مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن نهادهای ارزشی و انقلابی ابراز داشت: کاربرد آتش به اختیار در مسایل نظامی بوده و از آن جا که جنگ فرهنگی متوجه ما است از این رو این واژه معنی پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تهدیدهای گسترده در عرصه فرهنگی که متوجه فرهنگ غنی اسلامی ایرانی ما است از این رو نیروهای ارزشی و انقلابی باید به صورت آتش به اختیار عمل کرده و معطل دستور عمل از دیگران نباشند.

حجت الاسلام بطحائیان گفت: آتش به اختیار به معنی کار بی قاعده و بی پایه و اساس نیست بلکه باید بر پایه یک نقشه راه و با روحیه انقلابی در هر جا که احساس نیاز شد با اقدام به موقع همراه باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت های گروه های فرهنگی از دو حال خارج نیست یکی این که نسبت به مسایل فرهنگی بی تفاوت بوده و یا این که در مواقع حساس آتش به اختیار عمل کنند.

استاد حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: آتش به اختیار در عرصه فرهنگی باید دارای یک ستاد و صف منسجم باشد تا بتوان کار بی عیب و نقصی که مفید جامعه بوده را انجام داد.

وی افزود: قرارگاه فرهنگی باید دارای طرح، برنامه و پشتیبانی لازم باشد که در غیر این صورت سربازان فرهنگی باید به طور خود جوش و با برنامه به طور آتش به اختیار عمل کنند.

حجت الاسلام بطحائیان ابراز داشت: حوزه های علمیه به عنوان سرداران امر فرهنگ همواره باید در خط مقدم جبهه فرهنگی بوده تا فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری روی زمین نبوده و عملی شود.

وی در پایان افزود: حوزه های علمیه با توجه به مدیریت کلان جامعه برنامه متناسبی داشته و طبله ها را طبق آن آموزش دهد که در این صورت می تواند در جهاد فرهنگی کارآمد باشند./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات