۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۴۲۶۲۲
عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی:

اهل سنت خراسان شمالی اطاعت از رهبری را واجب می‌دانند

عضو شورای فتاوای اهل سنت خراسان شمالی گفت: اهل سنت این استان مقام معظم رهبری را اولوالأمر دانسته و اطاعت از ایشان را بر خود واجب می‌دانند.
آخوند کمالی- همایش وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آخوند گلدی کمالی، عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی، امروز در همایش وحدت شیعه و سنی که با حضور طلاب و روحانیان شیعه و سنی استان و شماری از علمای شیعه و سنی لبنان برگزار شد، اظهار کرد: مسلمانان باید به مشترکات تکیه بکنند؛ زیرا دو مذهب شیعه و سنی مشترکات فراوانی دارند.

وی تصریح کرد: در قرآن ادیان اسلام نیامده؛ بلکه یک دین اسلام آمده است، ما یک خدا و یک رسول‌الله داریم و آن‌قدر مشترکات داریم که جایی برای اختلاف نیست.

آخوند کمالی با بیان اینکه در خراسان شمالی هیچ‌گونه اختلاف مذهبی نیست، خاطرنشان کرد: در این استان شیعه و سنی در کنار هم به‌صورت مسالمت‌آمیز و تحت لوای نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب زندگی می‌کنند.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی گفت: اهل سنت این استان مقام معظم رهبری را اولوالأمر دانسته و اطاعت از ایشان را بر خود واجب می‌دانند.

وی اظهار داشت: این‌جانب به نمایندگی از اهل سنت خراسان شمالی به‌ویژه شهرستان راز و جرگلان اعلام می‌کنم که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی و جیره‌خوارانش بدانند، ما همه اهل یک قبله بوده و هیچ‌گونه اختلافی با یکدیگر نداریم.

آخوند کمالی که مدیر مدرسه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی هم است، تصریح کرد: امروز ما دوشادوش برادران شیعی خود جنایت‌های تروریستی و فتنه‌انگیزی‌های اخیر ترامپ را محکوم کرده و با رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای پیشبرد اهداف ایران و به‌ویژه دفاع از مظلومین فلسطین می‌کوشیم.

وی خطاب به مسلمانان جهان تصریح کرد: ای مسلمانان عزیز در یک صف واحد قرار بگیرد، قلب‌هایتان را به یکدیگر نزدیک کنید و دشمنان مشترک خود را بشناسید.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات