۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۴۲۶۱۸

سومین اجلاس استانی نماز در تبریز برگزار شد

سومین اجلاس استانی نماز آذربایجان شرقی با حضور مسؤولان نهادهای دولتی و غیردولتی، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و صاحب‌نظران حوزه دین در تبریز برگزار شد.
دریس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود دریس، مدیر امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور عصر امروز در سومین اجلاس استانی نماز آذربایجان شرقی در تبریز با بیان این‌که ترویج فرهنگ دینی در جامعه نیازمند توجه به ظرافت‌های این عرصه است، اظهار داشت: اگر بهترین مفاهیم در قالبی نازیبا ارایه شوند، قطعا جاذبه نخواهند داشت.

وی با بیان این‌که تهاجم فرهنگی غرب و جنگ نرم دشمنان با هدف بی‌تفاوتی جوامع اسلامی نسبت به آموزه‌های دینی، به ویژه فریضه مهم نماز است، افزود: این همه شبهه در خصوص اسلام در فضای مجازی جواب و مقابله می‌خواهد و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

دریس با بیان این‌که فضای مجازی علیرغم فرصت‌هایی که برای ترویج معارف اسلامی به وجود آورده است، مملو از تهدیدها و آسیب‌هاست، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحلیل محتوا و رصد واقع بینانه از تمامی مسائل تاکید دارند، نباید فضای مجازی به قربانگاه جوانان تبدیل شود.

مدیر امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور خواستار بهره‌مندی هوشمندانه از فرصت‌های جدید تبلیغی در فضای مجازی شد و افزود: یکی از آسیب‌های بزرگ در فضای سایبری کوچک شمردن خداوند در چشم جوانان و ترویج شهوت اومانیستی است، یا این‎که فرایض دینی بیهوده شمرده شوند.

وی با تأکید بر این‌که باید با اقدامات سنجیده، هوشمندانه، مسؤولانه و با خروج از انفعال از ظرفیت و توان جوانان در تولید محتوای ناب اسلامی در فضای مجازی استفاده کنیم، گفت: ما در اجلاس سراسری نماز توانستیم پذیرای بیش از 2 هزار و 800 اثر شویم که امیدواریم دستاوردهای آن در فضای مجازی مورد استفاده قرار گیرد. 

همچنین مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان اینکه نماز را وسیله ارتباط با مظهر رحمت و منبع قدرت دانست و اظهار داشت: بر اساس دیدگاه مبانی اسلامی و قرآنی، انسان در زندگی دنیوی با همه موجودات و مخلوقات الهی در ارتباط است و هر عمل انسان بر قلب او اثر می‌گذارد.

وی با اشاره به این‌که ارتباط پیوسته انسان با خداوند متعال منجر به بارش امدادهای غیبی و ظهور دیدگاه مثبت به زندگی خواهد بود، گفت: نماز به ‌عنوان ابزار ارتباط با خدا، علاوه بر برکات فردی، آثار اجتماعی و سیاسی نیز دارد، فردی که با نماز مأنوس است؛ خود را آلوده گناهان و پلیدی نمی کند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات