۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۶۱۷
مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام:

طلاب خواهر نقش بسزایی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام با بیان اینکه بالا رفتن آمار طلاق یکی از ناهنجاری های مخرب در روند رشد جامعه است، گفت: برای مقابله با این روند یکی از ماموریت های مهم مدارس علمیه خواهران آشنا سازی خانواده ها با الگوی زندگی اسلامی است.
طلاب خواهر

حجت الاسلام محمدعلی عسکری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام، امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: وجود خواهران طلبه در جامعه امروزه بیش از هر زمانی احساس می شود.

وی افزود: بحمدالله و با عنایت ولی عصر(عج) استقبال خواهران برای تحصیل در مدارس علمیه رو به افزایش است و هر ساله شاهد داوطلبان بیشتری برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران هستیم.

حجت الاسلام عسکری خاطر نشان کرد: مدارس علمیه ایلام از کیفیت های لازم آموزشی و پژوهشی برخوردار هستند و با وجود نبود امکانات کافی اما شاهد درخشش طلاب استان ایلام در سطح مسابقات کشوری هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام ابراز کرد: مبلغین خواهر استان ایلام با حضور پر رنگ در جامعه نقش بسزایی در نشر و آموزش معارف اسلامی دارند و این مساله سبب شده تا سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه که جمعیت بانوان نیمی از جمعیت کشور است، گفت: بانوان نقش بسیار مهم و حیاتی همچون مادر و همسر بودن در جامعه دارند که نیاز مبرم هست تا مبلغانی از جنس آنها برای تاثیرگذاری بیشتر وجود داشته باشد.

این مدرس حوزه تاکید کرد: برنامه های مختلف آموزشی افزون بر مطالب درسی در دستور کار مدارس علمیه خواهران استان ایلام قرار گرفته به عنوان مثال می توان به آموزش فضای مجازی و همچنین آشنایی با خطرات این فضا اشاره کرد.

حجت الاسلام عسکری عنوان داشت: دشمنان امروز برای جدا کردن زن مسلمان از جایگاه و ارزش های خود نقشه های متعددی کشیده اند که بی حجابی و بدحجابی یکی از اهداف پلید آنها برای جداسازی از سبک زندگی اسلامی است.

وی اضافه کرد: بالا رفتن آمار طلاق یکی از ناهنجاری های بسیار مخرب در روند رشد جامعه است که در مقابل یکی از ماموریت های مهم مدارس علمیه خواهران آشنا سازی خانواده با الگوی زندگی اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام به برنامه طلیعه حضور برای طلاب جدید الورود اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای آشنا سازی طلاب خواهر جدید الورود با محیط حوزه های علمیه برنامه طلیعه حضور در شهرستان مهران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عسکری بیان داشت: کلاس های آشنایی با ادیان، اخلاق اسلامی، بایستگی های طلبگی و احکام از جمله برنامه های آموزشی است که در این دوره برای طلاب جدید الورود در قالب اردوی طلیعه حضور برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: مسؤولان باید توجه ویژه ای به حوزه های خواهران داشته باشند زیرا نیاز به وجود مبلغات خواهر امروزه در جامعه بیش از پیش حس می شود و عامل بسیار موثری در ترویج سبک زندگی اسلامی است./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات