۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۴۲۶۱۶
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی:

تربیت باید بر مدار توحید باشد

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با بیان اینکه نگاه انسان به طبیعت نباید بصری باشد، گفت: تربیت باید بر مدار توحید باشد.
جچت الاسلام ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله خویی در ادامه مباحث محاسبه النفس گفت: پرورش استعدادها در مدار توحید است.

وی با اشاره به سخنی از حضرت مهدی(ع) ادامه داد: ما از احوال شما بی خبر نیستیم و چیزی بر ما پوشیده نیست زیرا علم ائمه از نوع شهودی است.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه ذاتا شاکله انسانی بر فطرت توحیدی است، افزود: تعلیم و تربیت اسلامی 14 اصل دارد که هماهنگی با فطرت اولین اصل، شامل خردورزی، حقیقت جویی، عدال خواهی و زیبایی گرایی است.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی خاطرنشان کرد: انسان در نگاه به طبیعت، نباید احساسی و بصری برخورد کند، بلکه تامل او  باید عمیق و خداشناسانه باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: اسما حسنا الهی هم زیبایند، «هوالمصور» بیانگر و موید این مطلب است.

وی در بیان اصل دوم تعلیم و تربیت اسلامی گفت: اصل جامعیت اسلام ولایی، دین اسلام است، همان طور که در قرآن خداوند می فرماید« ان الدین عندالله الاسلام» دین مورد تایید و قبول خداوند برای جهانیان اسلام است، اما با شرایط اسلام ناب محمدی باید انجام شود.

این استاد اخلاق عنوان کرد: شریعت، طریقت شرعی است و برای سیر و سلوک در این راه باید طریقت محمدی داشته باشیم که طبق تبیین علوی، امامت، سنت رسول الله را برای جهانیان توضیح می دهد و تمام 12 امام و حضرت زهرا(س) احیاگران سنت رسول الله هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی بیان داشت: مخلوقات نیازمند به خدایند، زیرا فقیر بالذات هستندو خداوند غنی بالذات است، پس به خداوند و واسطه های فیض الهی نیاز دارند.

وی افزود: ما هرگز نمی توانیم احسان به پدر و مادر را به طور کامل انجام بدهیم و به طریق اولی نسبت به خداوند هم که منبع و منشا فیض است، هم نمی توانیم شکرگزاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی در پایان گفت: آنچه در اسلام بر آن تاکید شده ابتدا تزکیه و خودسازی است و بعد آموزش و یاددهی را شامل می شود./9705/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات