۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۵۴۲۶۰۶
امام جمعه قهستان:

امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم

امام جمعه قهستان گفت: باید یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شود و امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم، این شهادت ها نشان می دهد دشمن در گوشه و کنار ایران به دنبال ناامنی است.
خزاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بیرجند، حجت الاسلام خزاعی، امام جمعه قهستان امشب در مراسم یادبود شهید هادی کاردیده که با حضور مسؤولان استانی در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از انسان ها در جامعه امنیت را برای هموطنان به ارمغان می آورند.

وی با بیان اینکه باید نیروهایی در درون انسان ها تربیت شود تا امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورند، گفت: بیش از 800 آیه در قرآن کریم در رابطه با امنیت آمده است و بیش از هر کسی خود خداوند متعال خواهان امنیت برای بندگان است.

امام جمعه قهستان افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند اگر وطن امنیت نداشته باشد هیچ خیر و برکتی در آن وطن وجود ندارد و بدترین وطن ها، وطن هایی است که در آن امنیت نباشد.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه اسم اسلام و مسلمان به معنای آرامش، آسایش و امنیت است، تصریح کرد: آمریکا در اطراف جمهوری اسلامی ایران پایگاه دارد و دنبال ناامنی در کشور هستند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سوریه، عراق، افغانستان و یمن در مقابل دشمن ایستادگی می کند تا امنیت در داخل کشور مخدوش نشود.

امام جمعه قهستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ما در خارج از مرزها با دشمن مبارزه نکنیم باید در همدان و کرمانشاه با آن ها مبارزه کنیم، خاطرنشان کرد: امروز ایران در برابر آتش نمرودیان، گلستان است و کشور از امنیت خوبی برخوردار است.

حجت الاسلام خزاعی اظهار کرد: باید یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شود و امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم، این شهادت ها نشان می دهد دشمن در گوشه و کنار ایران به دنبال ناامنی است.

وی افزود: اگر ما صدای ترقه های دشمن را نمی شنویم به این دلیل نیست که دشمن خواب است و از جنایت های خود دست برداشته است بلکه آن ها بیدار هستند و به دلیل اینکه چشم های بیداری شبانه روز از مرزهای کشور محافظت می کنند و امنیت را برای جامعه به ارمغان می آورند، نمی توانند کاری انجام دهند.

امام جمعه قهستان با بیان اینکه شهید کاردیده برای ایجاد امنیت و در راه خدا به شهادت رسید، گفت: بالاتر از شهادت عمل خیری وجود ندارد و شهدا به بالاترین درجه نیکی می رسند.

حجت الاسلام خزاعی عنوان کرد: پیامبراکرم(ص) در مورد شهدا می فرمایند هر کسی که با دشمن برخوردی داشته باشد و در برابر دشمن آنقدر مقابله کند تا به شهادت برسد و یا بر دشمن غلبه کند این شخص در قبر مورد آزمایش و امتحان قرار نمی گیرد.

وی بیان کرد: همچنین در روایات آمده است کسانی که در جبهه و جنگ در برابر دشمن مجروح شوند، در روز قیامت محشور می شوند در حالی که مهر شهادت بر پیشانی آن ها خورده است./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات