۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۴۲۵۸۳
حجت الاسلام صدرعاملی:

نباید فضای مجازی را به قیمت ضعیف شدن ارتباطات انسانی رها کنیم

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه نباید فضای مجازی را به قیمت ضعیف شدن ارتباطات انسانی رها کنیم، گفت: فضای مجازی فضای بازنمایی محسوب می‌شود و اگر ما از این فضای دوم در کنار فضای اول رسانه به درستی استفاده کنیم قطعا روابط عمومی موفق خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام سعیدرضا صدر عاملی عضو شورای عالی فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعیدرضا صدر عاملی عضو شورای عالی فضای مجازی بعدازظهر امروز(19آذرماه) در چهادهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی که در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به لزوم انتقال روابط عمومی قدیم به روابط عمومی جدید، اظهار داشت: ظهور فناوری‌های جدید این شرایط را ایجاد کرده تا از روابط عمومی حضوری عبور کرده و با استفاده از ارتباط شبکه‌ای به روابط عمومی دو فضایی انتقال پیدا کنیم.

وی ادامه داد: این بازنگری در مدل‌های مدیریتی به منظور رسیدن به حکمرانی خوب برخاسته از الزامات ارتباطی جدید است و توجه ویژه‌ای به کیفیت زندگی و افزایش رضایت‌مندی دارد.

عضو شورای عالی فضای مجازی به شاخص‌های روابط عمومی خلاق در تعالی سازمان پرداخت و افزود: شاخص‌های روابط عمومی را می‌توان به روابط عمومی دو فضایی، داده مبنا، پیشرفت‌گرا و عملکرد براساس شناخت مساله و حل آن تقسیم کرد، این روابط عمومی همیشه معطوف به کمال بوده و به دنبال ایجاد و شادی نشاط اجتماعی است.

حجت‌الاسلام صدر عاملی یادآور شد: برای رسیدن به روابط عمومی خوب خلاقیت باید در مسیر پنج انتقال قرار گیرد، این مسیرها شامل انتقال از روابط عمومی مبهم به شفاف، انتقال از روابط عمومی کند و تاخیری به روابط عمومی به لحظه و قابل دسترس، انتقال روابط عمومی احساسی و توجیه کننده به روابط عمومی واقعیت‌گرا و عقلانی، انتقال از روابط عمومی خاموش به پاسخگو و انتقال از روابط عمومی موردی به روابط عمومی سیستمی یا الگوریتمی هست.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های امروز جهان معاصر تنهایی و خاموشی افراد در ارتباطات است و روابط عمومی می‌بایست از طریق تقویت ارتباطات به کاهش انزوا و تنهایی اجتماعی افراد برسد.

عضو شورای عالی فضای مجازی ابراز داشت: در مورد رسیدن به خلاقیت درست عمومی ناشی از تامین اعتماد در جهان باید خلاقیت را در  بخش‌هایی همچون تغییر در نگرش فضای سازمان، تغییر در ساختار سازمان، تغییر در ارتباطات سازمانی درون‌زا انگاره‌های ذهنی منفی درباره قومیت‌ها و جایگاه سازمانی پیگیری کرد.

حجت الاسلام صدر عاملی با بیان اینکه فضای مجاز فضای باز تولید است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی یک فضای بازنمایی محسوب می‌شود و اگر ما از این فضای دوم در کنار فضای اول رسانه استفاده کنیم قطعا یک روابط عمومی موفق خواهیم داشت.

وی بیان کرد: ایجاد یک قابلیت بین فضای رسانه و فضای مجازی امروز امکان‌پذیر شده است، ما نباید فضای مجازی را به قیمت ضعیف شدن ارتباطات انسانی رها کنیم، روابط عمومی دو فضایی براساس اقدامات یک سازمان دسته‌بندی می‌شود./816/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات