۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۴۲۵۶۳
عضو تجمع علمای مسلمین لبنان:

رهایی قدس شریف تنها با هدایت رهبر معظم انقلاب محقق می‌شود

عالم اهل سنت لبنان گفت: پیروزی فلسطین و رهایی قدس شریف تنها با فرماندهی سردار سلیمانی و رهبری امام خامنه‌ای محقق می‌شود.
شیخ ظهیر جعید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، شیخ زهیر جعید، عضو تجمع علمای مسلمین لبنان، امروز در سومین روز از سفر علمای لبنان به خراسان شمالی، در جمع طلاب و روحانیان مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) استان، اظهار کرد: پیروزی‌های لبنان بدون حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میسر نبود.

وی تصریح کرد: مقاومت در لبنان دست کمک به‌سوی برادران خود در فلسطین دراز کرد، به آنها آموزش نظامی داد و تسلیحات جنگی به آنها داد تا با این کار فلسطین را به آغوش اسلام بازگرداند.

شیخ جعید اضافه کرد: مسأله فلسطین یکی از مقدس‌ترین مسائل برای شیعه و اهل سنت بوده و آرزوی همه ما آزادی فلسطین است.

وی ابراز داشت: آمریکا در این چندروزه از توطئه جدیدی علیه اسلام پرده برداشت؛ این در حالی است که انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، چراغ سبزی به رژیم صهیونیستی از سوی استکبار جهانی بود.

شیخ جعید اظهار کرد: همچنین ما شاهد بودیم که عربستان سعودی پول کلانی را به ترامپ به‌پاس دست‌اندازی آمریکا به مسلمانان جهان پرداخت کرد که این‌ها همه نوعی خیانت به اسلام و مسلمین است.

عضو جمعیت تجمع علمای مسلمین افزود: در همین دوره گذشته رفیق حریری، نخست‌وزیر لبنان که بالاترین شخصیت اهل سنت این کشور بود، ترور شد که در این راستا رسانه‌های جعلی و ارتجاع عرب تبلیغ کردند که حزب‌الله لبنان این ترور را انجام داده است.

وی ادامه داد: در اینجا تجمع علمای مسلمین با وحدت ایستادگی کردند و در مقابله با این توطئه، شهدای اهل سنت خون زیادی را برای مقابله با این دسیسه دادند.

شیخ جعید اضافه کرد: در اردوگاه سنی نشین فلسطین نیز شهدای شیعه به دفاع از اهل سنت فلسطین خون خود را نثار کردند که این‌ها نمونه وحدت بی‌نظیر ما در لبنان است.

وی تصریح کرد: سید حسن نصرالله پیش از اینکه رهبر شیعیان لبنان باشد رهبر اهل سنت سرزمین ما است.

وی آزادی فلسطین را در درگرو فرماندهی سردار قاسم سلیمانی و رهبری مقام معظم رهبری در جنگ با اسرائیل دانست و گفت: فلسطین روزی آزاد می‌شود که فرماندهی جنگ با اسرائیل را سردار سلیمانی بر عهده بگیرد./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات