۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۴۲۵۲۰
دریادار ایرانی:

سواحل مکران دروازه توسعه کشور است

معاون سابق آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: سواحل مکران تنها به دست خود ما قابل ساخت است و از طریق این منطقه که دروازه توسعه کشور شناخته می شود می توان با دنیا ارتباط داشت.
ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر دریادار شهرام ایرانی در جشنواره ملی«مکران؛ گنج بیکران» که پیش از ظهر امروز در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به تأکید رهبر انقلاب پیرامون اهمیت سواحل مکران عنوان کرد: فرماندهی معظم کل قوا از سال 86 مأموریتی به نیروی دریایی راهبردی ارتش برای گسترش فعالیت ها به سمت دریای عمان و استقرار در سواحل مکران دادند و این موضوع را به عنوان یک اولویت مهم مطرح کردند.

وی افزود: در ده سال گذشته با مدیریت جهادی که در ارتش وجود داشته است، گام های بسیار زیادی در راستای این مأموریت برداشته شده و نتایج بسیار خوبی به دست آمده است.

معاون سابق آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش تصریح کرد: یکی از بخش هایی که برای ما مهم بوده و مورد نظر رهبری نیز قرار دارد، موضوع فرهنگ سازی درباره دریا است که در این مسیر، ارتباط با دانشگاه ها به منظور استفاده از ظرفیت علمی آنها نقش ویژه ای دارد.

وی تئوری بازگشت به دریا را یکی از مهم ترین مسائل در بحث سواحل مکران دانست و خاطرنشان کرد: بحث دریا و تئوری بازگشت به دریا که کار بزرگ و از اولویت های ابلاغی فرماندهی کل قوا است، از طریق امضای تفاهم نامه با دانشگاه های کشور پیگیری می شود.

ایرانی اضافه کرد: تاکنون محوریت برنامه های ما در دانشگاه ها فرهنگی بوده است که خوشبختانه در حوزه های آموزش و پژوهش نیز وارد شده ایم و به جز دو استان، در بقیه استان های کشور در حال همکاری با دانشگاه ها هستیم.

وی ادامه داد: ایران اسلامی با فرماندهی مقتدر در سطح جهان از بالاترین فناوری که با دستان جوانان کشور در مجموعه های دانشگاهی ساخته شده استفاده می کند.

معاون سابق آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش تأکید کرد: ما تلاش می کنیم تا از ظرفیت جوانان در شرایط صلح استفاده کنیم  که در زمان بحران مشکلی نداشته باشیم، سواحل مکران تنها به دست خود ما قابل ساخت است و از طریق این منطقه که دروازه توسعه کشور شناخته می شود می توانیم با دنیا ارتباط داشته باشیم؛ ان شاالله روزی در قطب جنوب شاهد اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی باشیم و از برتری که در مکران وجود دارد استفاده کنیم./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات