۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۴۲۵۱۵
به میزبانی دانشگاه قم؛

جشنواره ملی مکران گنج بیکران برگزار شد

جشنواره ملی «مکران؛ گنج بیکران» با حضور جمعی از امرای نیروی دریایی ارتش در دانشگاه قم برگزار شد.
مکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشنواره ملی«مکران؛ گنج بیکران» پیش از ظهر امروز در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام نوروزی معاون فرهنگی دانشگاه قم با اشاره به نقش دانشجویان در ساخت جامعه عنوان کرد: دانشجویان رسالتی بزرگ را در نظام اسلامی برعهده دارند و ساختن کشور به عنوان مهم‌ترین رسالت برعهده این قشر قرار دارد.

در ادامه مهدی صالح دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری این جشنواره عنوان کرد: در این جشنواره ما دو جامعه هدف تخصصی و غیر تخصصی را درنظر داشته ایم که در بحث تخصصی تلاش کردیم تا از ظرفیت علمی موجود در دانشگاه ها پیرامون ایده های کارآمد در سواحل مکران استفاده کنیم.

وی افزود: در بخش غیر تخصصی نیز تلاش ما بر این بود تا این سواحل به عموم مردم معرفی شود و استقبال خوبی که از این جشنواره به عمل آمد نشان دهنده صحیح بودن مسیر حرکتی ما بود.

دبیر اجرایی جشنواره«مکران گنج بیکران» تصریح کرد: 57 استاد راهنما در کنار تیم های شرکت کننده حضور داشتند و 193نفر از 17 استان و 51 دانشگاه در این جشنواره شرکت کردند.

وی اضافه کرد: در نهایت با کارشناسی دقیقی که بر روی طرح ها و ایده ها انجام شد، 3 طرح برتر در موضوع ساخت مسکن در سواحل مکران و 3 ایده برتر در موضوع سواحل مکران معرفی و مورد حمایت قرار می گیرند.

در ادامه امیر دریادار ایرانی معاون سابق آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز با بیان اهمیت سواحل مکران خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب از سال 86 با مأموریتی که به نیروی دریایی راهبردی ارتش دادند، گسترش فعالیت ها را به سمت دریای عمان و استقرار در سواحل مکران را یک اولویت دانستند و در این ده سال نیز تلاش کرده ایم تا از ظرفیت علمی موجود در دانشگاه ها در راستای تولید تجهیزات استفاده کنیم.

دکتر ایرجی مدیرکل فرهنگی وزارت علوم به عنوان دیگر سخنران این همایش از جایگاه مهم سواحل مکران به عنوان یک گنج ماندگار سخن گفت و افزود: اگر فاز 4 اسکله شهید بهشتی و شهید کلانتری در چابهار بهره برداری شده و راه آهن چابهار به هرات و سرخس وصل شود، درآمد حاصل از نقل و انتقالات این مسیر برابر درآمد نفت خواهد بود.

در پایان این جشنواره از برگزیدگان بخش های مختلف با اهدای لوح، تندیس و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.

محمدرضا افتخاری از دانشگاه آزادتهران شمال به عنوان نفر برتر انتخاب و جایزه 4 میلیون تومانی، نشان و لوح تقدیر دریافت کرد، همچنین محمدرضا واعظی از دانشگاه خاتم تهران و مریم عدالتیان از دانشگاه شهید بهشتی حائز رتبه های بعدی و جوایز نقدی به مبلغ 3 و 2 میلیون تومان و لوح و نشان جشنواره شدند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات