۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۴۲۵۱۴
حجت الاسلام بی آزار تهرانی:

دست درازان به بیت المال منکران قیامت هستند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دست درازان به بیت المال منکران قیامت هستند، گفت: کسانی که جای مهر بر پیشانی دارند؛ اما بیت المال را به یغما می‌برند و اعتقاد مردم را می‌دزدند در اصل قیامت را باور ندارند.
حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت مرحوم استاد حبیب الله چایچیان و یازدهمین اجتماع بزرگ قاریان قرآن کریم، وعاظ، مادحین و ذاکرین اهل بیت(ع) در آستان مقدس امام زاده ابوالحسن(ع) برگزار شد، گفت: از بین همه آثار، ابیات و تالیفات مرحوم حسان می‌توان به آثاری همچون «گل‌های پرپر»، «خزان پاییز»، «سایه‌های غم»، «ای اشک‌ها بریزید» و «خلوت‌گاه راز» اشاره کرد.

وی افزود: یکی از کتاب‌های معروف ایشان اشاره به حضرت زینب(س) دارد که براساس سخنرانی‌های علامه امینی نوشته شده است، این کتاب دارای مفاهیم بسیار عمیق و گوهری ناب است که توصیه می‌کنم حتما این کتاب را مورد مطالعه قرار دهید.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با اشاره به اینکه مرحوم حسان انس عجیبی با امیرالمومنان علی(ع) داشت، ابراز کرد: این مرد بزرگ با همه عظمتی که داشت بسیار غریبانه تشییع شد گویا کسانی که از جنس ولایت هستند همانند امام و مولای غریبشان سال‌ها قبر مطهرشان مخفی بود، غریب می‌شوند.

وی با بیان اینکه یقینی‌تری و مشکوک‌ترین مساله ما در زندگی مرگ است، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: قیامت امری حتمی و قطعی است؛ بنابراین انسان نباید از آن غفلت کند زلزله کرمانشاه در عرض ۳۰ ثانیه اتفاق افتاد.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی در خصوص اینکه انسان هنگام مرگ حتی فرصت ندارد چشمان خودش را فرو ببندد، گفت: انسان در همه لحظات باید قیامت را یاد کند و به این حادثه حتمی اعتقاد قطعی و یقینی داشته باشد.

این خطیب مشهور با تاکید بر اینکه معاد باوری مانع دست درازی به مال مردم می‌شود، اظهار داشت: کسانی که جای مهر بر پیشانی دارند و بیت المال را به یغما می‌برند و اعتقاد مردم را می‌دزدند در اصل قیامت را باور ندارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر انسان احتمال بدهد در عالم قبر چه خواهد گذشت دیگر گناه انجام نمی‌دهد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات