۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۴۲۴۹۷
آیت الله اراکی:

فرق ایمان و کفر در پذیرفتن فرمانروایی خداوند است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به اینکه ادعیه‌، مدرسه آموزش تکلم با خداوند است، گفت: پذیرفتن ولایت به معنای پیوستن به پروردگار است.
درس اخلاق آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی در جلسه اخلاق هفتگی که ظهر امروز در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با اشاره به فرازی از صحیفه سجادیه «شوقته الی لقائک و رضیته بقضاءک و منحته بالنظر الی وجهک» گفت: همه انسان ها اعم از مؤمن و کافر در روز قیامت با خداوند ملاقلات خواهند کرد و مُلک فرمانروایی او را خواهند دید.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه فرق اساسی ایمان و کفر در پذیرفتن فرمانروایی خداوند است، اظهار داشت: انسان برای اینکه از هویت خود اطلاع پیدا کند، باید بداند از چه کسی فرمانبری می کند؛ پیوستن به خداوند تنها از طریق فرمانبری حاصل می شود.

وی با اشاره به اینکه عبادت به معنای اطاعت کردن است، عنوان کرد: سجده فرشتگان بر حضرت آدم(ع) عبادت کردن ایشان نبود، بلکه چون دستور خداوند بود اطاعت و عبادت پروردگار محسوب می شود؛ بنابراین عبادت حقیقی، تسلیم فرمان خداوند بودن است.

آیت الله اراکی با بیان آیه شریفه «و من یطع الرسول فقد اطاع الله» ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «هر کس جانشین مرا(اشاره به امیرمؤمنان) اطاعت کند، مرا اطاعت کرده است»؛ بر این اساس خداوند راه ولایت را هموار ساخته است و پذیرفتن ولایت به معنای پیوستن به پروردگار خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه شریفه «قَالَ اخْسَئُوا فِيهَا وَلَا تُكَلِّمُونِ» بیان کرد:‌ سخن گفتن با خداوند متعال بالاترین نعمتی است که به انسان عطا شده است؛ اگر انسان در دنیا اهل ایمان بوده و همواره از طریق عبادات خالصانه با پروردگار سخن بگوید در آخرت نیز به او توفیق سخن گفتن عطا می شود، اما اگر انسان در دنیا از سخن گفتن با خداوند غفلت ورزید در آخرت هم اجازه تکلم به وی داده نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ادعیه‌ای که از معصومین(ع) به دست ما رسیده است، مدرسه آموزش تکلم با خداوند است، خاطرنشان کرد: اگر انسان با همه وجود و خالصانه با خداوند سخن بگوید دیگر احساس خواب آلودگی و خستگی به او دست نخواهد داد؛ لذت گفت‌وگو کردن با پروردگار یکی از عالی ترین لذت هایی است که خداوند تنها قسمت اهل ایمان قرار می دهد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات