۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۴۲۴۸۸
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

بازگشت نخبگان ایرانی ساکن در آمریکا کمر شیطان بزرگ را می شکند

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اگر ایرانیان متخصص در آمریکا به کشور هجرت کنند کمر آمریکا شکسته می‌شود، گفت: در حال حاضر بیشترین متخصصان آمریکا را ایرانیان تشکیل می‌دهند.
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در جلسه درس‌هایی از قرآن کریم که به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و با حضور مربیان و معلمان قرآنی ناحیه یک اداره آموزش پرورش شهرری در همین آستان برگزار شد، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فردی بسیار با تقوا بودند.

وی افزود: ایشان به دلیل فشار خلفای جور تن به هجرت دادند و با تقیه به رفع مشکلات و پاسخ به مسائل دینی مردم پرداختند، طبق صریح روایات؛ ثواب زیارت ایشان همانند ثواب زیارت امام حسین(ع)  در کربلا زیارت است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با استناد به روایتی از امام هادی(ع)، ابراز کرد: حضرت درباره مقام و شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فرمودند: حقا که تو ایمان واقعی داری؛ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عقاید خود را به محضر امام هادی(ع) عرضه داشتند و تا ما نیز عقاید خودمان را به محضر عالم شرع عرضه کنیم تا به درستی و نادرستی اعمالمان پی ببریم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: بسیاری از کارهایی که ما انجام می‌دهیم اشتباه است و براساس خواسته‌های نفسانی صورت می‌پذیرد در حالی که انسان باید همه اعمالش را برای رضای خداوند انجام دهد، انسان باید مراقب ادای حق الله و حق الناس باشد.

وی با استناد به آیات الهی، عنوان کرد: خداوند می‌فرماید: بعضی از انسان‌ها برخی آیات را قبول دارند اما منکر بعض دیگر می‌شوند، ایمان چنین افرادی به درد نمی‌خورد؛ کسانی که نماز می‌خوانند و حجاب ندارند نمی‌تواند بگویند ما نیمی از دین را قبول داریم و نیم دیگر را قبول نمی‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت هجرت، گفت: اگر دانشمندان ایرانی ساکن در آمریکا به کشور هجرت می‌کردند کمر آمریکا شکسته می‌شد زیرا امروز بیشترین متخصصان آمریکا را ایرانیان تشکیل می‌دهند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور درخصوص اهمیت پرداخت زکات، اظهار داشت: امروز اگر مبلغان به تبلیغ امر زکات بپردازند به طور قطع مردم به امر واجب زکات روی می‌آورند و این امر با هجرت مبلغان به روستاها و برخی نقاط کشور میسر می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات