۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۴۲۴۸۲
آیت الله نوری همدانی:

زندگی مسؤولان نباید متفاوت از جامعه باشد/ رژیم صهیونیستی سیلی سختی خواهند خورد

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با تأکید بر این ثروت گرایی و کاخ نشینی در اسلام معنا ندارد، تصریح کرد که زندگی مسؤولان باید همانند مردم بوده و نباید با وضع جامعه فاصله داشته باشد.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار فرمانده  و جمعی از کارکنان نیروی دریایی ارتش و همچنین فرماندهان ارشد نیروی انتظامی بابیان این که انقلاب اسلامی را از نعمت های الهی دانست و گفت: در قرآن مکرر بر شکر نعمت های الهی تاکید شده که اگر انسان کفران نعمت کند دچار عذاب سختی خواهد شد.

وی افزود: انسان ابتدا باید نعمت ها را بشناسد و بعد از آن با خضوع شکرگزار خداوند متعال باشد، این شکرگزاری و قدردانی باید در گفتار و عمل انسان متجلی شود، صرف کردن نعمت الهی در مسیر مشخص شده از سوی خداوند شکر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) درباره مهم ترین نعمت الهی اظهار داشت: حضرت فرمودند مهم ترین نعمت الهی ولایت اهل بیت(ع) است، بنابراین گام برداشتن انسان در راه ولایت افتخار است.

وی حکومت اسلامی را نتیجه تبعیت و تمسک به ولایت دانست و ادامه داد: مردم در نتیجه توجه به ولایت و با پیروی از امام راحل، انقلاب را پیروزی رساندند، ظرفیت انقلاب باید درست درک شده و مورد استفاده قرار گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که سرنوشت مسلمانان نباید در دست کفار و صهیونیست ها باشد، ابراز داشت: حکومت اسلامی به برکت تمسک به ولایت اهل بیت(ع) در ایران ایجاد شد، اسلام ‌برای انسان ارزش قائل است و اجازه نمی دهد دشمن بر آنان سیطره داشته باشند.

وی عنوان کرد: زمانی همه تصور می کردند تمام پیشرفت در غرب وجو دارد و نسبت به دشمنان و غربی ها ضعف داشتند اما انقلاب این تصور غلط را تغییر داد و برای جهانیان اثبات کرد که با استقلال می توان پیشرفت کرد، در زمینه سیاسی نیز تمام کارها دست دشمنان اسلام و مستکبران بود و مردم تحقیر می شدند اما انقلاب این وضع خفت بار را عوض کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید عظمت نعمت انقلاب برای مردم تبیین شود و برای جامعه بیان کرد که چگونه یک فقیه شجاع و عالی مقام توانست چنین کار فوق العاده ای انجام دهد، امام راحل نقاب استکبار را کنار کرد و به برکت مجاهدت های ایشان، همراهی مردم و هدایت های امروز حضرت آیت الله خامنه ای، انقلاب روز به روز قله های جهان را در می نوردد و مردم جهان بیشتر با اسلام ناب آشنا می شوند.

وی با اشاره به توطئه آمریکا و صهیونیست ها در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اضافه کرد: صهیونیست ها همواره  علیه اسلام و مسلمانان توطئه کردند و سیلی خورند و این بار نیز برای توطئه علیه قدس سیلی سختی خواهند خورد، امت اسلام باید هوشیار بوده و با توطئه ها مقابله کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تأثیر ولایتمداری جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر ولایت و ولایتمداری نبود امروز شاهد این نظام ولایی و شاهد این اندازه پیشرفت نبودیم، امروز همه جامعه به ویژه مسؤولان در برابر انقلاب مسؤولیت های  بسیاری دارند؛ پیام شهدا این است که مردم و مسؤولان باید انقلاب را با تبعیت از ولایت حفظ کنند.

وی افزود: در اسلام ثروت گرایی، کاخ نشینی و سلطنت معنا ندارد و مسؤولان باید همانند مردم زندگی کنند، احیای فرهنگ جهاد و شهادت ثمره انقلاب است، این فرهنگ بسیار کار ساز و تاثیر گذار است و عزت، عظمت و امنیت امروز کشور در نتیجه عمل به همین فرهنگ است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که همه موظف به حفظ انقلاب و دستاوردهای آن هستند، اظهار داشت: خدا برای حفظ انقلاب کشتیبانی مانند رهبر معظم اتقلاب قرار داد که از نظر فقاهت، شجاعت، تدبیر و مدیریت در اوج قرار دارند، عزت و عظمت انقلاب باید حفظ شده و مردم همواره در صحنه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: باید برای جوانان برنامه ریزی شود که در دام تهاجمان دشمن قرار نگیرند البته به برکت انقلاب زمینه های معنوی خوبی برای جامعه و جوانان ایجاد شده است؛ بنابراین حفاظت از انقلاب جزو وظایف دینی جامعه به ویژه مسؤولان به شمار می رود.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنن در پایان از فعالیت های نیروهای نظامی و انتظامی تقدیر و برای آنان آرزوی توفیق کرد./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات