۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۴۲۴۸۱
امام جمعه الشتر:

وحدت نجات بخش مسلمانان جهان اسلام است

امام جمعه الشتر با بیان اینکه وحدت مهم ترین عامل نجات بخش مسلمانان جهان از کشتار و آوارگی است، گفت: ضروری است مسلمانان حول قرآن و پیامبر اسلام، وحدت خود را حفظ و تقویت کرده و در برابر ظلم و استکبار ایستادگی کنند.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: پدیده انقلاب در منطقه خط بطلانی بر همه تفکرات افراطی و تفرقه انگیز بود.

امام جمعه الشتر در ادامه با اشاره به وجود تفکرات افراطی گری در منطقه افزود: وهابیت و سلفی گری ریشه افراطی گری در منطقه است، اینها به نام اسلام اما به ضرر جهان اسلام اقدام می کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین گفتمان وحدت گفت: وحدت از ارزش های اسلامی است و این مهم باید به عنوان یک اصل تببین شود چراکه در سایه وحدت ارزش ها حفظ و دسیسه های دشمنان جهان اسلام خنثی می شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه استکبار با نام اسلام افراطی در قالب تفکر داعش مسلمانان را قتل عام می کند، افزود: به جایی رسیده ایم که امروز نخستین قبله گاه مسلمانان به پایتخت فرزند نامشروع استکبار یعنی اسراییل تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه حقانیت پدیده نوظهوری به نام جمهوری اسلامی در این عصر روز به روز بر همگان آشکارتر می شود، خاطرنشان کرد: امروز فریاد اسلام ناب در سراسر گیتی شنیده می شود و کسانی که به سیاست اطراف توجهی نداشتند امروز در برابر توطئه های استکبار بیدار هستند و این امر امروز مدیون بیدارگری انقلاب است، آنهایی که دم از صلح می زدند روز به روز مقاومت برایشان شفاف تر می شود.

امام جمعه الشتر اظهار داشت: اکنون که جمهوری اسلامی به عنوان نظامی ریشه دار با اندیشه عالی بین مسلمانان به پرهیز از افراط و تفریط شناخته شده است، ضروری است که همه مذاهب حول محور تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب گرد هم آیند و به دور از هرگونه افراط و تفریط که در کلام رهبری اشاره شده است، در سایه اتحاد و برادری افراط را بزدایند و تفریط را از اسلام دور کنند.

حجت الاسلام موسوی وحدت و یگانگی را در کلام قرآن و سیره ائمه معصومین(ع) خواند و گفت: حرکت حول محور وحدت نجات بخش مسلمانان جهان اسلام از کشتار و آوارگی بوده و خنثی کننده توطئه های اسراییل و عربستان است./۹۴۵۹/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات