۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۴۲۴۴۱
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

ایمان به همراه عمل صالح ارزشمند است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گناه اعمال صالح انسان را حبط می‌کند، گفت: ایمان به همراه عمل صالح ارزشمند است.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر خم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:  تمام اعمال ما انسان‌ها اعم از مثبت و منفی در طبیعت اثر می‌گذارد.

وی افزود: دعای خیر در حق دیگران تاثیر مطلوبی در عالم طبیعت دارد بنابراین دعا بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان دعا و نفرین پیامبران در حق دیگران و والدین برای فرزندان مستجاب است، ابراز کرد: افزایش اعمالی مانند صله رحم سبب افزایش عمر انسان و قطع آن سبب کاهش عمر می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آن دسته از آیات قرآن کریم که درمورد پیامبران بیان می‌شود نشان از تاثیر گذاری اعمال انسان بر طبیعت و عاقبت او دارد؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: کسانی که طالب نجات و سعادت هستند به ما متوسل شوند.

وی با استناد به روایتی از ائمه اطهار(ع) مبنی براینکه صدقه دفع بلا می‌کند، اظهار داشت: صدقه عمر انسان را افزایش و دفع کننده بلا است بنابراین صدقه در حیات انسان تاثیر دارد، طبق صریح روایات؛ هنگام غذا خوردن اگر اهل خانه با یکدیگر بر سر سفره حاضر شوند، ثواب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با تاکید بر اینکه استغفار و توبه سبب بخشش گناه می‌شود، بیان داشت: دعا کردن از بهترین اعمال است که بر طبیعت اثر مثبت می‌گذارد، خداوند به برکت توبه و دعای حضرت یونس(ع)، امت او را از عذاب خود نجات داد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: خداوند می‌فرماید: انسان اگر اهل عمل خیر باشد ما برکات زمین و آسمان را به روی او می‌گشاییم و کسانی که عمل قبیح انجام می‌دهند ما آنان را در مقابل اعمالشان می‌گذاریم؛ ایمان به همراه عمل صالح مهم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: گناه عمل خیر انسان را نابود می‌کند برهمین اساس خداوند می‌فرماید: ذهن و نیت خودتان را نابود نکنید؛ گناه در روح انسان تاثیر نامطلوب دارد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات