۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۴۲۴۳۶
نماینده مجلس:

خطر اسلام آمریکایی کمتر از رژیم صهیونیستی نیست

سعیدی گفت: متأسفانه رژیم آل‌سعود و دیگر سران مرتجع عربی منطقه حاضرند روزانه مردم مسلمان و بی‌گناه یمن را بمباران کنند؛ اما قادر نیستند از حق مسلم مردم فلسطین دفاع کنند.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مجلس

اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار داشت: هرگونه حمایت از رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل نفرت جهانی را به دنبال دارد.

وی با بیان این‌که ترامپ از روی عجز و ناتوانی تصمیم به جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس گرفته است، خاطرنشان کرد: جالب اینجاست که بخش قابل توجهی از هم‌پیمانان غربی آمریکا با این تصمیم ترامپ مخالفت کرده‌اند و در اظهاراتی جداگانه از عدم جابحایی سفارتخانه‌های خود سخن می‌گویند.

سعیدی با اشاره به این‌که شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده است، قلب تپنده جهان اسلام جزئی از خاک فلسطین است، خاطرنشان کرد: اشغال فلسطین هرگز اشغال یک سرزمین و یک کشور نیست؛ بلکه ایجاد یک کانون استعماری ضداسلامی آن هم در قلب جهان اسلام است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که توطئه جدید آمریکایی صهیونیستی با هدف راه‌اندازی فتنه‌ای جدید در منطقه است، افزود: پایان داعش؛ غرب را بر آن داشته که بار دیگر برای ایجاد ناامنی در منطقه تلاش کنند، چراکه امنیت اسرائیل تنها در سایه ناامنی و درگیری مسلمانان با یکدیگر تأمین می شود.

وی با بیان این‌که اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در جهت نابودی جهان اسلام و جلوگیری از گسترش تمدن اسلامی است، گفت: مسأله فلسطین نه تنها به لحاظ اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان، بلکه با استقلال، امنیت و منافع ملی سایر کشورهای اسلامی نیز در ارتباط است. 

سعیدی ادامه داد: متأسفانه رژیم آل‌سعود و دیگر سران مرتجع عربی منطقه حاضرند روزانه مردم مسلمان و بی‌گناه یمن را بمباران کنند؛ اما قادر نیستند از حق مسلم مردم فلسطین دفاع کنند، چنین تناقضی در رفتار برخی از کشورهای عربی منطقه نشان می دهد که اسلام آمریکایی خطری مانند رژیم صهیونیستی برای امت اسلام دارد.

وی در پایان با تأکید بر این‌که اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، فتنه ای جدید پس از نابودی داعش علیه امت اسلامی است، گفت: بی تردید آمریکا خواهان آرامش و ثبات در خاورمیانه نیست و اکنون که سایه داعش از این منطقه برداشته شده، به دنبال جنگی دیگر در منطقه است./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات