۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۴۲۴۳۲
نماینده خبرگان رهبری:

تصمیم آمریکا نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع بخشید

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به تصمیم آمریکا در انتقال سفارت به بیت المقدس، گفت: حرکت عجولانه ترامپ منجر به تسریع در نابودی رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حرکت عجولانه، خصمانه و نابخردانه رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی؛ ناخودآگاه گامی در راستای آرمان آزادی قدس شریف است.

وی با بیان این‌که حرکت عجولانه ترامپ زمینه ساز تسریع در نابودی رژیم غاصب صهیونیستی در چند سال آینده خواهد بود، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ تا ۲۵ سال آینده رژیم غاصب صهیونیستی وجود نخواهد داشت؛ البته حرکت عجولانه ترامپ روند اضمحلال این غده سرطانی را سریع می بخشد.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: طرح ۲۲ ساله انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، طرحی بود که هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا جرأت آن را نداشتند، اما رییس جمهور جدید و جنجالی آمریکا به عنوان شخصیتی دیوانه این طرح را به اجرا در آورده و موجب خشم مسلمانان جهان شده است.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این که این اقدام نابخردانه دولت آمریکا، حتی مورد اعتراض دولت های غربی نیز قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای عربی و غربی نیز با این اقدام آمریکا ناهمسو هستند، چراکه این امر را به زیان مذاکرات صلح در منطقه می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که دولت آمریکا با این تصمیم، قواعد و حقوق بین المللی را نقض کرده است، افزود: حقوق ملت فلسطین و سازمان ملل از جمله معاهده اسلو با تصمیم نابخردانه آمریکا زیر پا گذاشته شده است و آتش خشم ملت های منطقه را برانگیخت.

وی با بیان این‌که امت اسلامی در تجمعات گسترده در سراسر جهان در برابر این طرح توطئه آمیز ترامپ به خشم آمده و آن را حرکتی در راستای حمایت از رژیم در حال سقوط صهیونیستی می دانند، گفت: انتظار نداشته باشیم که مدعیان دروغین حقوق بشر رسالت خود را در زمینه احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین انجام دهند./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات