۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۴۲۴۱۷

ماهنامه فکه در گام یک‌صد و هفتاد و پنجم

مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه فکه را روانه بازار نشر کرد.
ماهنامه فکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه آذر ۹۶ را به سردبیری علی حسین‌پور منتشر کرد.

این ماهنامه در هفت بخش «یادداشت‌ها»، «چشم‌انداز»، «موج بیداری»، «گذر از تاریخ»، «روایت راوی»، «مدافعان حریم» و «فکه+» سامان یافته است.

 بسیج؛ خط مقاومت، چقدر نمی دانیم؟، راهبردی در برابر احزاب، عناوین بخش «یادداشت» و حرکت محبوب الهی؛ راه مبارک انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و دهه شصت نیز مطالب بخش «چشم انداز» است.

ضمنا در بخش «موج بیداری» این ماهنامه عنوان‌های حشد الشعبی، سردار جهاد فرهنگی و جهاد فرهنگی، ادامه راه پدر، بررسی و موضوع همچون «حزبی برای جمهوریت و اسلامیت» نیز در بخش «گذر از تاریخ» واکاوی شده است.

ضمنا در بخش «روایت روای» موضوعاتی همچون: سری به سجده، مظلوم در شهادت، مهجور در زمان، غنیمت زیر نور ماه، روزی، روزگاری، نمی‌توانم بمانم، رستگاری در حله، رفتن یک مرد و بر فولاد به چشم می‌خورد.

جهادگر شهید، پسرم سر بلند شد، عزیرجان دردانه‌های حاج محمود، انتظار در مبارزه است، مهمان زینب(س)، با یک بوسه بیدار می‌شدی، نیز عنوان بخش مدافعان حرم است. همچنین عنوان‌های قرار یکشنبه‌ها و پیشخوان هم در بخش «فکه +» آورده شده است.

سید علی اکبر مصطفوی در یادداشتی با عنوان «راهبردی در برابر احزاب» به بررسی نقش روحانیت در عرصه‌های پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و حضور روحانیت در صحنه‌های سیاسی و نقش آنان در احزاب را بررسی کرده و در این زمینه چنین اورده است:

قابل توجه مسؤولان بلندپایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، بألاخص مراجع و علمای برجسته حوزه‌های علمیه کشور، لازم به یادآوری است که نقش برجسته و کار روحانیت در هدایتگری جامعه و پیروزی هشت سال دفاع مقدش تحت امر و ولایت فقیه برای کسی پوشیده نیست، روحانیت با شرکت در صحنه‌های سیاسی و میدان ها نبرد، هم صدا و هم گام ملت، دین خود را به اسلام، نظام مقدس و میهن به خوبی ادا کرده است. اما پس از خاتمه دفاع مقدس، کمتر کسی تصور می‌کرد این قشر آگاه به مسائل سیاسی و دینی به عنوان الگوی و نماد وحدت و همدلی، وارد احزاب شوند.

احزابی که شعار می‌دهند سیاست ما عین دیانت ماست و دیان هم عین سیاست ما، در صورتی که در عمل این گونه نیستند، سیاست، اغلب در جلب منافع شخصی است و دیانت هم بسیار موارد به فراموشی سپرده می‌شود.

 مصطفوی در بخش دیگر این نوشتار به بررسی اهداف سیاسی احزاب و نقش روحانیت در آن پرداخته و چنین نگاشته است:

اگر می خواهید اهداف احزاب را بهتر بشناسید، باید رجوع کند به عملکردهای‌شان، علمکرد احزاب چقدر با آرمان‌ها امام راحل(ره)، پیام شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سازگاری دارد و اگر سازگاری می‌داشت، جامعه شاهد این همه دروغ، نیرنگ، رانت خواری، رابطه بازی، اختلاس، غارتگری، فساد اخلاقی، اداری، اقتصادی، مصلحت اندیشی، اعتیاد و قانون‌کشی نبود. لذا ابا این وضعیت چگونه می‌شود از احزاب حمایت کرد؟

اگر عملکرد اصولگرایان واقعا خوب است، علمای حوزه وظیفه دارند متفقا از آنها حمایت کنند و اگر اعمال اصلاح طلبان خوب است، همگی باید از اصلاح طلبان حمایت کنند. اگر هم عملکردی‌های آنها مورد انتقاد است، باید انتقاد کنند.

اینکه روحانیت چند شقه شده؛ عده‌ای حامی اصول‌گرایان و عده دیگری حامی اصلاح طلب‌ها باشند موجب سلب اعتماد بسیاری از جامعه نسبت به روحانی می‌شود. آنچه که در حال حاضر ملموس است فاصله گرفتن حوزه با افکار و آرمان‌های امام است. این کار یعنی هشدار و خطر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی. امام فرمود نبود روحانیت اصیل و انقلابی یعنی رفتن زیر سلطه غرب.

البته ناگفته نماند، بسیاری از روحانیت دراهداف خود استوار و ثابت قدم مانده‌اند و گرایشی به احزاب ندارند و این دسته در میان مردم از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

گفتنی است، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه فکه را با قیمت ۴۰۰۰ تومان در ۶8 صفحه منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات