۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۴۲۴۱۶
از سوی رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور؛

اولویت‌های جمعیت بانوان فرهیخته در عرصه دین تشریح شد

وظایف، فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعیت بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی کشور تشریح شد.
نسرین پیرسمساری- رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور

نسرین پیرسمساری، رییس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح وظایف، فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد پرداخت و اظهار داشت: جمعیت بانوان فرهیخته کشور نهادی غیرسیاسی و غیردولتی است که به دنبال تولید ایده و فکربرای رفع معضلات مبتلابه جامعه است.
پیرسمساری با بیان این‌که مهمترین وظیفه جمعیت سیاستگذاری به صورت راهبردی و کلان در راستای جریان‌سازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه بانوان است، خاطرنشان کرد: جریان‌سازی برای نهادینه شدن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز در اولویت قرار دارد.
وی با بیان این‌که هم اکنون 45 نفر از اساتید برجسته و نخبه حوزه و دانشگاه، قضات، فرهنگیان، اعضای هیأت علمی و نخبگان فرهنگی و علمی عضو جمعیت در تبریز هستند، گفت: 275 نفر نیز به صورت پلکانی در کل کشور جذب شده‌اند و شناسایی برای بانوان فرهیخته سراسر کشور ادامه دارد.
پیرسمساری خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری نباید اجازه داد که حضور نمایان بانوان در جبهه فرهنگی کمرنگ شود؛ از این رو لازم است که تولید ایده و فکر از سوی جمعیت بانوان فرهیخته استان‌ها انجام گیرد تا بتوانیم برخی از دغدغه‌های موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی را جلوگیری و به نتایج مطلوب دست یابیم.
رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور با بیان این‌که ما یک تشکل مستقل حقوقی در راستای همگرایی بانوان فرهیخته سراسر کشور هستیم، گفت: جمعیت تلاش دارد فعالیت بانوان را در راستای توانمندسازی آنها تعمیق و گسترش دهد.
وی ادامه داد: برای تولید ایده و فکر از سوی جمعیت بانوان فرهیخته پنج گروه در دل هر جمعیت استان تعریف شده که می‌توانند تولید فکر کنند و نگرش فرهنگی بومی منطقه خود را در ایده‌ها ملاک قرار دهند. از نگاه های جمعیت در سطح کشور این است که به فرهنگ بومی هر منطقه و استان توجه کرده و طرح ارایه دهد.
پیرسمساری افزود: اگر بخواهیم کار کاربردی در استان ها انجام دهیم باید تاثیرگذاری آن را ببینیم و بدون شک با حضور بانوان عضو جمعیت که سرمایه ای برای استان ها به شمار می روند، می توان تغییر و نگرش درست را در ارائه سبک زندگی اسلامی به جامعه داشته باشیم./935/ت
۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات