۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۴۲۳۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تکیه بر اشتراکات مذهبی خنثی‌کننده توطئه‌های اختلاف‌انگیز دشمنان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: استکبار جهانی همواره در فکر ایجاد شکاف در میان مسلمانان بوده و مسائل سطحی را بزرگ نشان می‌دهد؛ اما ما وظیفه داریم با توجه به اشتراکات مذهبی، بازیچه دست بیگانگان نشویم.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با علمای شیعه و سنی لبنان، با گرامیداشت میلاد نبی مکرم اسلام، با اشاره به خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم (ص) و اهمیت وحدت گفت: وجود نبی مکرم اسلام (ص) محور و الگوی وحدت امت اسلام است.

وی افزود: یکی از درس‌های مهم هفته وحدت که با دقت در زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) به آن می‌توان رسید بحث بااهمیت دوستی و همدلی در جامعه اسلامی است؛ زیرا سرتاسر زندگی حضرت محمد (ص) اعم از زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی نشان از اخلاق خوش ایشان دارد.

حجت‌الاسلام خادمی با تشریح برخی از اخلاقیات برجسته پیامبر ازجمله عدالت محور، مهربانی، عفو و گذشت اضافه کرد: حضرت محمد بن عبدالله (ص) عاشق خدمت به مردم و دوست دار مردم بود و همیشه بااخلاق خوش با مردم برخورد می‌کردند که باید چهار شاخصه اخلاق، اخلاص، تعهد و تلاش مدنظر همه قرار گیرد و در راستای کسب این شاخصه‌ها کوشا باشند.

وی در ادامه با اشاره به نقش وحدت در جهان اسلام گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های پیامبر گرامی اسلام (ع) در ترویج اسلام ناب همدل و منسجم کردن قبایل مختلف باهم بود؛ این در حالی است که دو شاخصه مهم در امر وحدت اخلاق خوش و صبر است که این دو شاخصه در وجود حضرت محمد (ع) نمایان بود.

حجت‌الاسلام خادمی به اهمیت موضوع و شناخت نقش مهم وحدت در ترویج اسلام اشاره کرد و گفت: وحدت تنها راه پیروزی بر دشمنان اسلام است و باعث اقتدار حکومت اسلامی می‌شود.

وی افزود: برای پی بردن به اهمیت موضوع وحدت نیاز است به تاریخ رجوع کرد؛ چراکه در تاریخ ذکر شده امتی که در بین آنها وحدت وجود داشته پیروزی‌های بزرگی نصیب آنها شد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص در عرصه وحدت اعتقاد به ولایت است وحدت بدون ولایت راه به‌جای نخواهد برد، افزود: وحدت بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان امر بسیار مهمی است؛ اما دشمنان در تلاش هستند که با شیطنت بر این وحدت خدشه وارد کنند.

وی در ادامه تصریح کرد. تنها راه پیروزی بر فتنه‌های دشمنان علیه اسلام و مسلمین همدلی و اتحاد در بین مسلمانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: استکبار جهانی همواره در فکر ایجاد شکاف در میان مسلمانان بوده و مسائل سطحی را بزرگ نشان می‌دهد؛ اما ما وظیفه داریم با توجه به اشتراکات مذهبی، بازیچه دست بیگانگان نشویم./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات