۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۴۲۳۵۹
تحلیلگر مسائل بین الملل:

موضع ترامپ، انتفاضه ای جدید را در منطقه به راه انداخته است

هانی زاده با بیان اینکه اعلام موضع ترامپ، انتفاضه جدید و طولانی را در منطقه به راه انداخته است، گفت: با چنین انتفاضه ای، رژیم صهیونیستی عاجز از تأمین امنیت بیت المقدس خواهد بود.
حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل و معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مرهون رأی یهودیان و کمک های لابی صهیونیسم است، ابراز داشت: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس پاسخی به فشار لابی صهیونیست ها است و اصولا ترامپ از ابتدای ورود در کاخ سفید به نتانیاهو و لابی های اسرائیلی قول به رسمیت شناختن بیت المقدس به پایتختی رژیم اشغالگر قدس را داد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه چنین تصمیمی مشابه فروش قطعه های زمین در میان یهودیان است، افزود: این تصمیم با قطعنامه های 181 و 242 شورای امنیت مغایر است چرا که آمریکا قادر به اتخاذ تصمیم یکجانبه خارج از چارچوب سازمان ملل و جامعه جهانی نیست.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز خاطرنشان شد: چنین اقدامی در واقع قانون جنگل را بر جهان حاکم خواهد کرد؛ از این رو بسیاری از کشورهای اروپایی با چنین تصمیمی مخالفت کردند.

هانی زاده علل اعلام چنین تصمیمی را همکاری مشترک عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و آمریکا برای حذف محور مقاومت، تضعیف محور مقاومت و تقویت رژیم صهیونیستی برشمرد و گفت: مشورت تلفنی با پادشاه و ولیعهد عربستان، پادشاه بحرین و حاکم امارات و تشویق و موافقت آنها در اعلام چنین موضعی از سوی ترامپ را نباید فراموش کرد.

وی اعلام چنین موضعی از سوی ترامپ را خطری بالقوه برای منطقه و فلسطین دانست و افزود: چنین تصمیمی از لحاظ اجرا با مشکل مواجه خواهد شد چرا که ملت فلسطین آرام نمی نشیند و از آنجا که مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان است یک انتفاضه طولانی و جدی آغاز می شود.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قادر به بازگرداندن امنیت به بیت المقدس نخواهد بود، خاطرنشان شد: انتفاضه در فلسطین آغاز شده و تاکنون بیش از 400 نفر زخمی و دو شهید به همراه داشت و سایر کشورهای اسلامی همچون اردن و مصر و کشورهای شرق آسیا و شمال آفریقا را دربرخواهد گرفت و منافع آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را با خطر مواجه خواهد کرد./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات