۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۴۲۳۱۴
آیت الله نوری همدانی:

رژیم صهیونیستی نمی تواند قدس را مرکز حکومت شیطانی خود معرفی کند

حضرت آیت الله نوری‌همدانی تلاش آمریکا و صهیونیسم را برای معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بی ثمر خواند.
حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیان و مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که دو موضوع در قرآن کریم با تعبیر خاصی یاد شده است، اظهار داشت: مسأله نخست نفر و کوچ کردن است که هم برای جهاد و هم برای تفقه در دین از آن یاد شده است.

وی افزود: در سوره توبه حرکت و کوچ کردن برای آموختن فقه بیان می شود؛ امروز طلبه باید آن قدر نسبت به دین درک عمیق و وسیع داشته باشد که بتواند نسبت به همه ابعاد زندگی فقیهانه برخورد کند و با مبانی دینی به همه احتیاجات و مشکلات پاسخ بگوید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که همکاری با سپاه پاسداران و طلبگی جمع بین دو هجرت است، عنوان داشت: شما در حقیقت هم برای جهاد در راه خدا و هم برای تفقه در دین گام برداشته اید که ارزش زیادی دارد.

وی عنوان کرد: فضیلت عالم و روحانی در روایات بسیار بالا است و از اولین ساعاتی که برای طلبگی گام برمی دارد در مسیر خدا قرار می گیرد، اما زمان ما زمان خاصی است به ویژه برای طلاب وظایف سنگینی به وجود آمده است.

بسیاری از مراکز دینی و حساس کشور از کمبود روحانی رنج می برد

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با تأکید بر این که امروز امام جماعت، امامت جمعه و قاضی روحانی بسیار کم داریم، خاطرنشان کرد: هر طلبه ای در هر جایی که هست باید بداند که زیر ذره بین است و به همین جهت هر قدر از نظر اخلاص و محبت قوی شود، حرف او اثر بیشتری دارد.

وی ابراز داشت: روحانی از نظر سواد و معلومات باید در حد عالی باشد، امام راحل هم چون فقیه و اهل علم بود توانست این انقلاب را رقم بزند که مردم با جان و خون خود در رکاب ایشان قرار گرفتند، چراکه مردم دنبال هر ندایی راه نمی افتند و زندگی خود را فدا نمی کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که مباحثه و مذاکره علمی برای طلاب بسیار ضروری و واجب است، عنوان داشت: در روایت داریم علمای امت اسلام در حالی محشور می شوند که به آنها جوایزی داده می شود و هرکس از علم بیشتری برخوردار یوده و هرچه افراد بیشتری را هدایت کرده باشد جایزه آنها سنگین تر است.

وی تصریح کرد: قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کتاب های بالینی برای طلبه است؛ هر یک ما باید دفتری داشته باشیم که دارای فهرست بندی و موضوع بندی باشد که بتوانیم برای زمان احتیاج به راحتی به آنها مراجعه کنیم.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: در گذشته دشمنان، اسلام را به حاشیه برده بودند ولی حضرت امام(ره) دین را به صحنه زندگی مردم آورد و از این جهت بدخواهان به جنگ با ملت ما روی آوردند.

وی در پایان با تأکید بر این که تمام این گرفتاری های موجود به دلیل حضور صهیونیست ها در منطقه است، اظهار داشت: آنها نمی توانند قدس را مرکز حکومت شیطانی خود معرفی کنند و همین حضور مردم روز به روز آنها را به نابودی و انزوا خواهد کشید، ما نیز باید تلاش کنیم که ریشه این رژیم جعلی را سست تر کنیم./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات