۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۴۲۳۱۱
عضو هیأت مرکزی مجمع علمای لبنان:

اشتراکات شیعه و سنی جایی برای اختلاف باقی نمی‌گذارد

عضو هیأت مرکزی مجمع علمای مقاومت اسلامی لبنان گفت: میزان اشتراکات شیعه و سنی به‌اندازه‌ای فراوان است که اصلاً جایی برای اختلاف باقی نمی‌ماند.
شیخ قبریس- خراسان شمالی شیخ قبریس- خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام شیخ حسین قبریس، عضو مجمع علمای مقاومت اسلامی لبنان و معاون تبلیغات مؤسسه «شهید» حزب‌الله لبنان، امروز در جمع نمازگزاران مسجد اهل سنت حنفیه بجنورد، موضوع فلسطین را مسأله بنیادی دنیای اسلام دانست.

وی افزود: امروز یک شخص نمی‌تواند ادعای مسلمانی بکند؛ اما در ذهن خود به فلسطین عشق و محبت نورزد؛ زیرا وظیفه هر مسلمانی است که به مسأله فلسطین اهمیت بدهد.

حجت‌الاسلام قبریس اظهار داشت: ما آن لحظه‌ای را که امام راحل فرمودند «امروز ایران آزاد شد و فردا فلسطین از چنگال دشمنان آزاد خواهد شد» را فراموش نمی‌کنیم، پس از ارتحال امام بزرگوار، مقام معظم رهبری هم مسأله فلسطین را به‌عنوان یک اولویت اساسی و مهم دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: دو روز پیش دشمنان ما تلاش کردند به بیت‌المقدس دست‌اندازی بکنند؛ اما شاهد بودیم که چگونه مسلمانان از این حرکت استکباری اعلام انزجار کرده و خشم خود را نسبت به این مسأله نشان دادند.

حجت‌الاسلام قبریس اظهار داشت: اما متأسفانه برخی از حاکمان عرب و غیر عرب با این اقدام موافقت کرده و از این حرف ترامپ استقبال کردند و چه‌بسا در این زمینه اقدامات دیگری را هم به سود دشمنان انجام داده باشند.

وی ابراز داشت: می‌دانم شما اهل سنت عزیز با این فاصله جغرافیایی که با کشور فلسطین دارید چگونه غم این ستمدیدگان را در قلب‌های خود می‌پرورانید؛ اما بدانید که ما هم خیلی احساس مسؤولیت می‌کنیم و از آنجایی که ما همسایه فلسطین هستیم و فاصله کوتاهی بین لبنان و فلسطین وجود دارد مسؤولیت و غم ما بیشتر از سایر مسلمین است.

حجت‌الاسلام قبریس افزود: ما به‌عنوان مسلمان، دین، کتاب و پیامبر ما یکی است، ما نمی‌توانیم در برابر حق خوری سکوت بکنیم، حق متعلق به حق‌دار است، ان‌شاءالله فلسطین هم در روزی به اهلش سپرده خواهد شد و از چنگال ظالمان رهایی خواهد یافت و این موعد فرا خواهد رسید.

عضو هیأت مرکزی مجمع علمای مقاومت اسلامی لبنان گفت: میزان اشتراکات شیعه و سنی به‌اندازه‌ای فراوان است که اصلاً جایی برای اختلاف باقی نمی‌ماند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات