۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۴۲۳۰۹
آیت الله حیدری:

حوزه علمیه صدای مقاومت در برابر ظلم و ظالم است

آیت الله حیدری استقلال حوزه علمیه شیعه را بزرگترین مزیت برای آن برشمرد و گفت: در دنیای تشیع حوزه علمیه پرچمدار توحید و صدای مقاومت در برابر ظلم و ظالم است.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت ابولفضل العباس(ع) امیدیه با بیان اینکه مردم امیدیه مردم مقاوم و دردکشیده ای هستند، افزود: مردم این شهر در زمان جنگ تحمیلی از خرمشهر و آبادان به این منطقه مهاجرت کردند و نیازمند توجه و عنایت خاص مسؤولان در مسائل مادی، معنوی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اسلام 14 قرن پس از هجرت رسول خدا(ص) بار دیگر از ایران برای اظهار کلمه الله ظهور و کشورها و ملت های مستضعف و مظلوم منطقه را دربرگرفت، خاطرنشان شد: جمهوری اسلامی سبب بیداری ملت های مسلمان منطقه شده، استکبار و رژیم های مورد حمایت آن یکی پس از دیگری در حال سقوط هستند.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: با پیروزی حزب الله و مقاومت غزه، امپریالیسم درهم شکسته شد، پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی در عراق و سوریه و نشانه های پیروزی در بحرین و یمن نشانگر سقوط نزدیک رژیم صهیونیستی است.

آیت الله حیدری ادامه داد: ناکامی آمریکا در همراه ساختن ترکیه و قطر با خود و شکست در عراق و سوریه و نزدیکی روابط ترکیه و قطر با ایران، خشم آمریکایی ها را از تبدیل ایران به یک قدرت تعیین کننده در منطقه برانگیخته است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه نقش رهبری فکری، فقهی، دینی اجتماعی و سیاسی را به عهده دارد، تصریح کرد: بزرگترین مزیت حوزه علمیه شیعه، مستقل بودن آنها از بودجه و دولت هاست، زیرا اگر حوزه و طلاب از دولت ها مزد می گرفتند، همچون برخی کشورها از جمله عربستان مفتی ها در راستای امیال حاکمان فتوا می دادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مفتی اعظم عربستان سعودی برای رضایت پادشاه و ولی عهد فاسقش جنگ با رژیم صهیونیستی غاصب را حرام اعلام اما جنگ با مسلمانان یمنی را واجب می داند.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: در دنیای تشیع حوزه علمیه پرچمدار توحید و صدای مقاومت در برابر ظلم و ظالم است./9456/د103/ب1

ارسال نظرات