۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۲۹۱
حجت الاسلام زرگر در گفت‌وگو با رسا:

دولت در اجرای قانون حمایت از ‌آمران به معروف کوتاهی نکند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اقامه احکام الهی در جامعه را در گرو احیای این فریضه دینی دانست و خواستار حمایت مسؤولان برای اجرای امر به معروف شد.
حجت الاسلام زرگر حجت الاسلام زرگر

حجت الاسلام سید احمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به کوتاهی دولت در اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: خوشبختانه قانون امر به معروف و نهی از منکر به تصویب رسید و بر اساس قانون بعد از 10 روز از تصویب، قانون باید توسط رییس جمهور ابلاغ شود.

وی افزود: در قانون پیش بینی شده که اگر قوانین تصویب شده در مجلس توسط رییس جمهور ابلاغ نشود، رییس مجلس ابلاغ آن را بر عهده خواهد داشت؛ خوشبختانه با تأیید شورای نگهبان، رییس مجلس قانون امر به معروف را ابلاغ کرد و در حال حاضر به این قانون عمل می شود.

حجت الاسلام زرگر با بیان این که متأسفانه برخی از مسؤولان امر در حمایت از فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر کم لطفی می کنند، اظهار داشت: در زمینه بودجه و حمایت های دیگر از فریضه الهی کوتاهی وجود دارد که باید جبران شود اما همواره شاهد بودیم مردم در موارد مورد نیاز ورود کرده و مشکلات را حل می کنند.

وی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات ادامه داد: اگر در نظام اسلامی به دنبال پیاده کردن احکام نورانی اسلام هستیم بالاتر و مهم تر از مسأله امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد، از این رو باید این فریضه را در جامعه احیا و تقویت کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان این که تمام احکام الهی با فریضه امر به معروف اقامه می شود، ابراز داشت: بر اساس روایات تمام مشکلات کشور می تواند با احیا و توجه به امر معروف حل شود؛ مسائل اقتصادی، امنیت راه ها، امنیت اجتماعی، استقامت و پیاده شدن احکام الهی در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

وی عنوان کرد: مگر نمی خواهیم احکام نورانی اسلام پیاده شود؟ هدف از انقلاب اسلامی جامه عمل پوشاندن به احکام اسلامی در جامعه بوده است و مسأله ای بالاتر از امر به معروف وجود ندارد، بر اساس روایات جهاد که بسیار عظمت دارد و تمام خوبی ها در برابر امر به معروف و نهی منکر مانند آب دهانی در برابر دریایی عظیم و عمیق است؛ بنابراین دولتمردان و مسؤولان باید از این فریضه الهی حمایت کنند./1323/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات