۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۴۲۲۸۷
با حکم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور؛

امام جمعه جدید بروجن منصوب شد

با حکم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق به عنوان امام جمعه جدید شهر بروجن منصوب شد.
حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با حکم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق به عنوان امام جمعه جدید شهر بروجن منصوب شد.

حجت الاسلام هراتی مطلق اهل و زاده استان خراسان رضوی، شهر مشهد بوده و دارای تحصیلات حوزوی سطح خارج است.

وی تا دی ماه 94 مسؤولیت امامت جمعه شهرستان ازنا از توابع استان لرستان را برعهده داشته و در بیست و دومین گردهمایی سالیانه ائمه جمعه سراسر کشور موفق به کسب رتبه برتر فرهنگی شده است.

در حکم انتصاب وی آمده است: با تقدير از خدمات حجت الاسلام رضا سعادتفر، امام جمعه محترم سابق و با تأييد علمای اعلام(ايدهم الله تعالی)، جنابعالی از طرف مقام معظم ولی فقيه حضرت آيت الله خامنه ای(مدظله العالی) به مدت سه سال به سمت امام جمعه شهرستان بروجن منصوب می شويد.

در ادامه این حکم تأکید شده است: ان شاء الله تعالی ضمن برگزاری اين فريضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظايف خطير و حساسی که در رابطه با اسلام عزيز و انقلاب خونبار ملت شريف ايران دارند آشنا ساخته، به وحدت و همبستگی دعوت کنيد و از تفرقه و اختلاف برحذر داريد.

در پایان نیز تصریح شده است: اميد است روحانيان معظم، اهالی محترم به ویژه ارگانها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته، همکاری لازم را در انجام هر چه با شکوهتر نماز جمعه در محل با جنابعالی داشته باشند.

حجت الاسلام سیدمرتضی احمدی، رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره تصریح کرد: این روزها استان شاهد تغییر و جابجایی برخی از ائمه جمعه است که به لطف الهی پس از پیگیری های مستمر امام جمعه جدید بروجن که فردی توانمند است، منصوب شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بروجن یکی از شهرستانهای برخوردار استان است، تصریح کرد: استقبال مردم از نماز جمعه و حضور فعال در عرصه های مختلف در این شهرستان بسیار پرشور است که می طلبد امام جمعه جدید نیز با مردم ارتباط تنگاتنگی داشته باشد و نماز جمعه را به یک قرارگاه فرهنگی به معنای واقعی کلمه تبدیل کند.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه روحانیون بومی و مردم نیز باید همه توان خود را برای ارتقای جایگاه نماز جمعه شهرستان بروجن به کار گیرند، تصریح کرد: اگر نماز جمعه به معنای واقعی فعال باشد، بسیاری از مشکلات منطقه برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم معارفه رسمی امام جمعه جدید جمعه آینده برگزار می شود، خاطرنشان کرد: می طلبد مردم در این مراسم حضور پرشور داشته باشند./9457/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات