۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۴۲۲۸۱

انتشار نسخه الکترونیکی کتاب «مطالعۀ جامعه شناختی رابطۀ اسلام شیعی و مردم سالاری»

در این کتاب سه جنبش گذار در سه مقطع تاریخی، با روش‌های موجود در جامعه‌شناسی تاریخی مقایسه شده‌اند.
کتاب «مطالعۀ جامعه شناختی رابطۀ اسلام شیعی و مردم سالاری»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «مطالعۀ جامعه شناختی رابطۀ اسلام شیعی و مردم سالاری» اظهار داشت: از دیدگاه جامعه شناختی، چه عواملی در نیمه اول سدۀ بیستم میلادی، باعث گذار ـ هر چند ناتمام ـ به مردم‌سالاری در ایران شد؟ نخبگان دینی در تحولات دنیای مدرن، چه تاثیری از شرایط اجتماعی آن دوران پذیرفتند و چه بازنگری‌های نظری و عملی در برداشت دینی خود داشتند؟ موضع‌گیری‌های مناسب و نامناسب روحانیت در قبال فرآیند گذار و عملکردهای مؤثر مثبت و منفی ایشان در این فرایند کدام‌اند؟

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در این کتاب، برای یافتن پاسخ‌های جامعه‌شناختی به پرسش‌های بالا، سه جنبش گذار در سه مقطع تاریخی، با روش‌های موجود در جامعه‌شناسی تاریخی مقایسه شده‌اند.

وی گفت: به کمک بررسی نظری در حوزه‌های تحول فرهنگی، تحول اجتماعی و تحول سیاسی، چارچوب تئوریک مناسبی فراهم شده و با توجه به شرایط کلی تاریخ ایران و جهان در دورۀ مورد نظر، مدلی برای تبیین گذار در ایران از آن چارچوب استخراج شده و مبنای مقایسۀ جامعه‌شناختی قرار گرفته است.

پهلوانی به معرفی این کتاب پرداخت و افزود: این کتاب نوشته محمدمسعود سعیدی و در پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: کتاب «مطالعۀ جامعه شناختی رابطۀ اسلام شیعی و مردم سالاری» در 695 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 560000 ریال در سال 1395 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 110000 ریال منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./۸۲۲/ ت ۳۰۲/ش

ارسال نظرات