۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۴۲۲۶۴
آیت الله اراکی:

بشر بدون تمسک به قرآن و اهل بیت در آتش اختلاف می سوزد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که وحدت به سرنوشت جامعه بشر ارتباط دارد، گفت: سعادت و شقاوت بشر با مسأله وحدت پیوند خورده است.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که وحدت به سرنوشت جامعه بشر ارتباط دارد، گفت: سعادت و شقاوت بشر با مسأله وحدت پیوند خورده است.

وی افزود: اختلاف و جنگ در بین جوامع بشری منشأ ستم ها و بدبختی ها است، در جامعه بشر همواره اختلاف وجود دارد مگر این که رحمت خدا بشر را یکی کند و پیامبر رحمت برای جهانیان هستند؛ بنابراین بشر بدون رسول خدا(ص) و تمسک به فرمایشات ایشان در آتش اختلاف می سوزد.

نماینده مردم مرکزی در خبرگان با بیان این که همه خوبی ها و سعادت ها در سایه وحدت نصیب انسان می شود، اظهار داشت: آنچه که می تواند بشر را به سعادت و پیروزی برساند از سوی پیامبر اسلام به بشر عرضه شده است.

وی ادامه داد: خداوند فرمود که امامت الهی و حکومت باید به اهل آن یعنی بعد از پیامبر در اختیار اهل بیت(ع) باشد، سنت الهی حتمیت دارد که سرانجام حاکمیت پیامبر اسلام از طریق حاکمیت جانشینان ایشان بر جامعه بشر حاکم خواهد شد.

آیت الله اراکی با بیان این که کسانی که رضای رسول اکرم(ص) را بر رضای خود ترجیح دهند مشمول رحمت الهی خواهند شد، ابراز داشت: خداوند به چنین افرادی عنایات ویژه می کند و لبریز از رحمت الهی می شوند.

وی عنوان کرد: کسی که خود با پیامبر و اهل بیت(ع) پیوند دهند سعادتمند می شود و این پیوند جامعه بشر را یک دست و یک دل می کند، جامعه بشر باید به جایی برسد که مشمول رحمت الهی شود و همه را فرا گیرد، این رحمت الهی فراگیر جز از طریق پیوند با اهل بیت(ع) حاصل نخواهد شد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر ضرورت و وجوب وحدت تأکید دارند که تنها یک شعار، سیاست و استراتژی صرف نیست بلکه بحث فراتر بوده و هدف آفرینش جامعه بشری این است که سرانجام به وحدت واحده دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: این وحدت جز در سایه تبعیت از پیامبر و اهل بیت(ع) محقق نخواهد شد، این وحدت جامعه را از آتش جنگ، تبعیض، فقر، محرومیت و جهل نجات می دهد؛ رحمت الهی از طریق اهل بیت(ع) بر جامعه نازل می شود./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات