۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۴۲۲۶۱
امام جمعه پردیسان:

مبارزه با فساد لازمه تحقق جامعه آرمانی است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی مبارزه با بیان این که مبارزه با فساد لازمه تحقق جامعه آرمانی است، گفت: نمونه بارز فساد این است که یک دولتمرد با اختلاس و رشوه گرفتن از امکانات دولتی در جهت منافع شخصی خودش استفاده کند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به آیه 116 و 117 سوره هود گفت: مبارزه با فساد جزء جدایی ناپذیر نظام اسلامی برای تحقق یک جامعه آرمانی است.

امام جمعه پردیسان با اشاره به روز جهانی مبارزه با فساد اظهار داشت: فساد در لغت به معنای تباهی و انحراف از مسیر اخلاقی و عقیدتی است؛ نمونه بارز فساد این است که یک دولتمرد با اختلاس و رشوه گرفتن از امکانات دولتی در جهت منافع شخصی خودش استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر نخبگانی در جامعه وجود نداشته باشند که پیوسته نهی از فساد کنند تباهی جامعه را فرا خواهد گرفت، عنوان کرد: متأسفانه در طول تاریخ عده بسیار کمی بودند که سالم سازی اقوام را خواستار می شدند و برای همین بیشتر اقوام و گروه ها هلاک می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ افراد همواره به سخن صالحان گوش فرا ندادند و به سراغ فساد رفتند که خداوند متعال آن عده صالح را نجات داد و آن گروه دیگر را به هلاکت رساند؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود، به یقین جامعه با بحران های جدی روبه رو خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: پردیسان افراد صالح و نخبگان عرصه نهی از فساد بسیاری دارد و افراد باید به گونه ای عمل کنند که در این شهرک دیگر نیازی به کار فرهنگی احساس نشود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در خطبه دوم نماز جمعه پردیسان گفت: حوادث اخیر در منطقه  نشان می دهد که انقلاب اسلامی با سرعت در حال دستیابی به اهداف خود است.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه دشمنان با حماقت های خود، راه انقلاب اسلامی را برای رسیدن به آرمان های عالیه هموارتر می کنند، ابراز داشت: مسأله قدس و فلسطین با جریان داعش مقداری فراموش شده بود، اما هم اکنون به صدر اهداف جبهه مقاومت بازگشته است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «فتنه های کنونی ضعیف تر از توطئه های گذشته است»، تصریح کرد: اینکه امروزه دشمنان قبل از اینکه فتنه هایشان کار به جایی ببرد نابود می شوند، حاکی از این است که قدرت جبهه مقاومت بر جریانات منطقه سیطره پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: قدرت امروز جبهه مقاومت مرهون ایثارگری های شهدای مدافع حرم و عملکرد صحیح صالحان جامعه و منطقه است.

امام جمعه پردیسان اقدام اخیر ترامپ مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به آن را محکوم کرد و عنوان داشت: ترامپ با این کار ابلهانه در جهنم را  به روی عناصر سلطه گشوده است.

وی در پایان با بیان اینکه امت اسلامی امروزه به صورت کامل متحد شده است، یادآور شد: حماس انتفاضه سراسری اعلام کرده است و فردا اولین انتفاضه در کرانه باختری آغاز می شود که با عنایات خداوند آخرین انتفاضه نیز خواهد بود که منجر به محو رژیم صهیونیستی خواهد شد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات