۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۴۲۲۳۸
پس از اقامه نماز جمعه صورت گرفت؛

راهپیمایی مردم قم در محکومیت توطئه استکبارعلیه قدس

مردم قم همگام با سراسر کشور پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی راهپیمایی اعتراضی کرده و خشم خود را از این تصمیم خصمانه اعلام کردند.
راهپیمایی ضدصهیونیستی نمازگزاران قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مردم ولایتمدار و انقلابی شهر مقدس قم امروز پس از اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله حسینی بوشهری در مصلای قدس، در محکومیت به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی راهپیمایی اعتراضی کرده و خشم خود را از این تصمیم خصمانه اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، در این تجمع اعتراضی که از مصلای قدس قم تا چهارراه شهدا برگزار شد، روحانیت، علما و اقشار گوناگون مردم حضور داشتند تا بار دیگر بر آرمان آزادی فلسطین از چنگ رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی تأکید کنند.

راهپیمایان با سر دادن شعارهایی همچون«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر استکبار»، «یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا» اقدام اخیر استکبار جهانی را فتنه ای خطرناک علیه مسلمانان دانستند و بر لزوم هوشیاری امت اسلام تأکید کردند.

حاضران در این راهپیمایی همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی در محکومیت استکبار جهانی و اقدامات خصمانه آن، امت اسلام در شرایط حساس فعلی نیازمند وحدت عملی دانستند و خواستار مقابله جدی مسلمانان با اقدام غیر عقلانی استکبار شدند.

نمازگزاران و راهپیمایان قم سکوت سازمان های اسلامی و مجامع بین المللی در برابر پایمال شدن حقوق مردم فلسطین را تأسف بار خواندند و تصریح کردند که سازمان های اسلامی، کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی باید هرچه سریعتر به وظیفه خود در مقابله با استکبار عمل کنند.

حاضران در این تجمع اعتراضی همچنین تأکید کردند که این اقدام استکبار جهانی و رییس جمهور نامتعادل سبب تقویت وحدت بین مسلمین خواهد شد  و جبهه مقاومت را در دفاع از آرمان آزادی قدس شریف مصمم تر از گذشته خواهد کرد.

گفتنی است، رییس جمهور آمریکا دو روز پیش اعلام کرد که کشورش قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است و دستور داد که سفارت آمریکا از تل آویو به شهر قدس انتقال پیدا کند.

این اقدام رییس جمهور آمریکا با واکنش های بسیاری در سطح جهان به ویژه در امت اسلامی همراه بود و حتی بسیاری از هم پیمانان آمریکا از این تصمیم و اقدام ابراز نارضایی کردند.

مراجع تقلید، علما، روحانیت و حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه هایی بر مقابله جدی در برابر توطئه استکبار تأکید و تصریح کردند این اقدام نابخردانه سقوط رژیم جعلی و اصب صهیونیستی را تسریع می کند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات