۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۴۲۲۲۰
سردار سلیمانی:

انقلاب اسلامی هرگز روح کهنگی به خود نمی گیرد

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: نزدیک ۴۰ سال از انقلاب می گذرد اما همچنان شعارهای مردم و دلبستگی مردم به انقلاب تازه است؛ در صحنه های گوناگون به خوبی می بینیم جوانانی که ظاهر دینی ندارند اما دلبستگی عمیقی به اصول انقلاب دارند.
قاسم سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ظهر امروز در آیین معارفه امام جمعه کرمان در مصلای امام علی این شهر گفت: انتصاب امام جمعه جدید و همچنین انتصاب آیت الله جعفری به ریاست حوزه های علمیه کرمان هر دو امری مبارک و ارزنده هستند.

وی ادامه داد: نزدیک 40 سال از انقلاب می گذرد اما همچنان شعارهای مردم و دلبستگی مردم به انقلاب تازه است؛ در صحنه های گوناگون به خوبی می بینیم جوانانی که ظاهر دینی ندارند اما دلبستگی عمیقی به اصول انقلاب دارند؛ طبیعتا گذشت زمان باید فاصله ایجاد می کرد اما اینچنین نشد؛ دشمن تلاش های گسترده ای دارد تا مردم را از انقلاب فاصله دهد و ناامید کند.

سرلشکر سلیمانی گفت: انقلاب از سنخ دین است و همانطور که دین کهنگی ندارد انقلاب هم کهنه نمی شود؛ عنصری که دین را نگه می دارد کسانی هستند که عمر خود را به پای نگهبانی از دین می گذارند؛ همیشه روحانیت بوده که به دین خدمت می کند و در دوره انقلاب و رهبری امام و همچنین رهبر انقلاب نقش ارزنده ای در حراست از دین داشتند.

وی اظهار داشت: نماینده ولی فقیه باید به گونه ای باشد تا مردم احساس کنند ولی فقیه را می بینند؛ حجت الاسلام جعفری امام جمعه سابق کرمان چه در دوران رهبری امام بزرگوار و چه در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب حقیقتا چنین عملکردی داشتند؛ ایشان در زندگی خود امانتدار بوده و از اصول انقلاب به موقع دفاع کردند و همه اقشار را زیر چتر خود قرار دادند؛ از وظایف نظام و ولی فقیه توسعه معنویت در کشور و میان مردم است از همین رو ترویج و توسعه معنویت در جامعه وظیفه امام جمعه است.

سردار سلیمانی در پایان اظهار داشت: سپاه پاسداران در ابتدای جنگ بدون پشتوانه مردمی نمی توانست موفق شود و این پشتوانه مردمی بدون نهاد نماز جمعه و تلاش ائمه جمعه به وجود نمی آمد؛ حجت الاسلام جعفری مانند بسیار از ائمه جمعه به جبهه های کمک کردند؛ با حجت الاسلام علیدادی آشنا هستم و خصوصیاتی بسیار نزدیک به حجت الاسلام والمسلمین جعفری دارند و امیدواریم موفق شوند./9704/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات