۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۴۲۲۱۹
وزیر کشور:

ترامپ مرتکب خطای بزرگ استراتژیک شد

رحمانی فضلی با محکومیت توطئه استکبار علیه قدس شریف گفت: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نقض قطعنامه‌های بین‌المللی است.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن ابراز همدردی با مردم مقاوم فلسطین، تصمیم اخیر ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بشدت محکوم کرد و اظهارداشت: روئسای جمهور پیشین آمریکا نیز با آگاهی از بازتاب و بازخورد منفی جهانی این اقدام و عملی کردن مصوبه کنگره آمریکا تا کنون از انتقال سفارت آمریکا به قدس سرباز می زدند اما ترامپ و دولت تجار آمریکا با این تندروی ها متوجه پیامدهای اقدام خود نیستند.

وی با اشاره به واکنش های تند جهانی علیه اقدام ترامپ گفت: مخالفت روئسای جمهور سایر کشورها، سازمان های بین المللی و ... با این اقدام دولت آمریکا نشان دهنده خطا و اشتباه رهبردی و استراتژیک ترامپ در منطقه است.

وزیر کشور با تاکید بر تحریک آمیز و نابخردانه بودن اقدام دولت آمریکا و با اشاره به عواقب نامطلوب اینکار، افزود: با توجه به اینکه شهر قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

رحمانی فضلی با بیان این اقدام آمریکایی ها نه تنها به صلح و ثبات منطقه کمک نخواهد کرد بلکه موجب افزایش تنش ها می شود که مسئولیت آن برعهده دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد: یکی از علت های این اقدام دولت آمریکا در این برهه زمانی ناشی از موضع سازشگرایانه کشورهای مرتجع عربی و فاش شدن روابط پنهای آنها با رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: افکار عمومی جهان بی آبرویی حامیان تروریست های شکست خورده در عراق و سوریه به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی را با اینگونه اقدامات فراموش نخواهد کرد لذا در نهایت پیروزی از آن مردم مقاوم فلسطین و نیروهای مقاومت خواهد بود./۸۱۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات