۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۴۲۱۹۹

۵ عامل بازدارنده در مسیر موفقیت

ترس، توجه به ارزیابی دیگران، اقدام نکردن، نتیجه گرایی و عدم خودباوری پنج عامل بازدارنده در مسیر موفقیت هستند.
موفقیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عوامل بسیاری هستند که سبب می شوند انسان از مسیر موفقیت منحرف شوند که در متن زیر پنج مورد از آن عوامل معرفی می شوند:

1. ترس؛ افراد موفق تفاوت شان در این است که به جای فکر کردن به ترس ها، به آنچه می خواهند تمرکز می کنند؛ انسان موفق کسی است که برای رسیدن به اهداف خودش طاقت زمین خوردن و قوت بلند شدن دارد.

2. توجه به ارزیابی دیگران؛ اگر قرار باشد فقط نگاه مان به نظرات دیگران باشد در همان جایی که هستیم می مانیم؛ افراد موفق مشورت می کنند، اما در تصمیم گیری قائل به خود هستند و با قاطعیت عمل می کنند.

3. اقدام نکردن؛ گاهی ما بیشتر در فکرهایمان قدم برمیداریم، بنابراین باید با موقعیت ها مواجه شد و به جای غرق شدن در فکرها قدم برداشت.

4. نتیجه گرایی؛ هدف داشته باشیم، اما وقتی قدم برداشتیم نتیجه را رها کنیم؛ با توجه به آموزه های دینی باید گفت که انسان مأمور به وظیفه است، نه مأمور به نتیجه؛ این یعنی اگر انسان قدمی در جهت تعالی بردارد، خداوند متعال نتیجه کارش را ثمر بخش و زیبا رقم خواهد زد، بر این اساس توجه زیادی به نتیجه ذهن ما را ترسو میکند.

5. عدم خودباوری؛ باور نداشتن خویشتن یعنی سرد کردن انگیزه قدم برداشتن؛ مهم این است که انسان در مسیر تعالی خویش قدم بردارد و در این مسیر دیدن داشته ها و توانایی ها به انسان انگیزه می دهد./841/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات