۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۴۲۱۹۳
پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

گلایه نماینده اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت به رییس جمهور

نماینده اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت نسبت به در اختیار قرار ندادن فرصتی برای ارائه دیدگاه‌های تشکل‌های دانشجویی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو به رییس جمهور گلایه کرد.
مجتبی بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجتبی بختیاری در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با گلایه از بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه زاهدان با حضور رییس جمهور برگزار شد، نسبت به در اختیار قرار ندادن فرصتی برای ارائه دیدگاه‌های تشکل‌های دانشجویی، اعتراض کرد.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته نمایندگان تشکل‌های دانشجویی فرصت محدودی در روز دانشجو در اختیار داشتند تا پژواک صدای دانشجویان را به سمع رییس جمهور برسانند، گفت: متأسفانه امسال این فرصت محدود حتی به اندازه چهار دقیقه در اختیار هیچ‌یک از اتحادیه‌های دانشجویی قرار نگرفت.

نماینده اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت این رویداد را در کنار سایر رویدادها از جنس عدم حضور مسؤولان در دانشگاه‌ها و در بین دانشجویان به منزله عدم پاسخ‌گویی دولت به دانشجویان دانست که با شعارهای انتخاباتی رییس جمهور همچون آزادی بیان و فعال شدن دانشگاه‌ها که در ایام انتخابات سر می‌داد در تعارض آشکار است.

وی خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید در تفکر خود از تمامی احزاب مستقل باشد و در رفتار، آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی کند، همچنان رهرو به سمت ساختن جامعه اسلامی باشد و در تمام امور خود تحکیم وحدت کند.

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله کرمانشاه که حقیقتا قلب شریف ملت ایران را به درد آورد، گفت: این درد زمانی فزونی یافت که برخی از مسؤولان دولتی با ادبیاتی غلط و رفتارهای توهین‌آمیز نشان دادند که مستضعفان جایگاهی در اندیشه آنان ندارند.

نماینده اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: مسؤولان ادعا می‌کنند قیم مردم در حل مشکلاتشان نیستند و حتی هنگام ورود به حریم خصوصی مردم زلزله‌زده مصداق آیه شریفه «فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ» را رعایت نمی‌کنند؛ اگر دولت قیم حل مشکلات مردم نباشد پس چه کسی باید به امورات مردم رسیدگی کند.

ضرورت حذف دلار از چرخه مبادلات بین‌المللی

وی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ملت شریف ایران با عنوان کاتسا، گفت: متأسفانه پس از اجرایی شدن برجام تاکنون بارها و بارها جسم و روح برجام زیر پا گذاشته و با تحریم‌ها نقض فاحش شده است؛ نکته قابل ملاحظه این‌که برای عده‌ای که گمان می‌کردند قول شفاهی تضمین است حتی متن برجام نیز تضمین‌کننده نبود.

بختیاری با بیان این‌که برای مصون ماندن اقتصاد کشور از تحریم‌های جدید به فرموده مقام معظم رهبری باید دلار از چرخه مبادلات بین‌المللی حذف شود، از مسؤولان مربوطه خواست که هرچه سریع‌تر نسبت به حذف دلار در مبادلات بین‌المللی که ابزار سلطه آمریکا بر ملت‌های جهان است اقدامات لازم را عملی کند.

برخورد شدید قضایی با روزنامه‌های همنوا با دشمن

وی همچنین ادبیات بی‌ادبانه رییس جمهور فرانسه درباره توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و از دادستان کشور تقاضا کرد که اقدامات قضایی لازم را در برخورد با روزنامه‌هایی که همنوا با دشمنان خواستار مذاکره درباره امنیت ملی و مذاکره موشکی هستند، برخورد قاطع کند.

این فعال دانشجویی با اشاره به مسأله فلسطین که به فرموده امام مسأله جهان اسلام است، گفت: در ایام اخیر رژیم جعلی صهیونیستی با بازداشت صدها انسان بی‌گناه از جمله کودکان ننگی دیگر بر ننگ‌های خود افزوده است و متأسفانه مجامع بین‌المللی و برخی مقام‌های داخلی در مقابل اقدام فاحش این رژیم دم فرو بسته‌اند.

مسلح شدن کرانه باختری تنها راه نجات مردم فلسطین

وی متذکر شد: آمریکای جنایتکار با انتقال سفارت خود به قدس شریف و تبدیل آن به پایتخت رژیم کودک کش صهیونیستی نشان داد که به عجز رسیده و بدون شک از این تصمیم خود ضربه خواهد خورد.

بختیاری تنها راه نجات مردم فلسطین را همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسلح شدن کرانه باختری مانند غزه عنوان کرد و افزود:‌ مسلح کردن مردم کرانه باختری تنها راه ممکن است که از محنت فلسطینی‌ها بکاهد، چراکه با برخورد سازشکارانه هیچ کاری به نفع فلسطینی‌ها انجام نخواهد شد.

دبیر سیاسی اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت در پایان تصریح کرد: ما فرزندان امام روح الله تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف از پای نخواهیم نشست و به فضل خدا این غده سرطانی را برای همیشه به گورستان تاریخ خواهیم برد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات