۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۴۲۱۵۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

درگذشت پدر طب کودکان تبریز، اعلام زمان برگزاری جشنواره تئاتر بناب و برگزاری برنامه های متنوع قرآنی در مهد قرآن اسکو از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رضا برادران، استاد بيماری‌هاى كودكان دانشگاه علوم پزشكى تبریز، صبح روز پنجشنبه (شانزدهم آذر ماه) در بيمارستان وليعصر (عج) تبريز، دار فانى را وداع گفت. زمان دقيق تشييع جنازه و مراسم تدفين و ترحیم آن مرحوم متعاقبا اعلام خواهد شد.

رضا برادران، پزشک بیماری‌های کودکان تبریز و نامی آشنا برای چندین نسل از مردمان آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور بود. وی دانش‌آموخته‌ دانشگاه فرانسه و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود که بیش از نیمی از عمر گرانقدرش را برای ارتقاء علوم پزشکی کودکان صرف کرد.

مراسم تجلیل از وی به عنوان چهره‌ی ماندگار و پدر بیماری‌های کودکان سال ۹۴ در هتل پارس تبریز برگزار شد. وی که از دوم آذرماه به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی در بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز بستری بود، صبح روز پنجشنبه، شانزدهم آذر درگذشت.
16  آذر، نماد استبدادستیزی جوانان ایران اسلامی است
حجت الاسلام جلیل جلیلی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور عجب شیر گفت: 16 آذر نماد استقلال طلبی و استبداد ستیزی جوانان این مرز و بوم و یادآور روز خونین جنبش دانشجویی در ایران اسلامی است.

وی با بیان این‌که جنبش دانشجویی در این روز هزینه سنگینی در راه آرمان های خود پرداخت کرد، ادامه داد: شهادت سه دانشجو در سال 1332 در جریان سفر نیکسون به ایران، نشانگر ترس حکومت ستمشاهی و استکبار از جنبش دانشجویی ایران بود.

جلیلی با بیان اینکه عدالت خواهی و استکبار ستیزی، آرمان و ویژگی بارز جنبش های دانشجویی در ایران است، افزود: متاسفانه جنبش دانشجویی از سال 81 تاکنون حرکتی تاثیرگذار در فضای سیاسی کشور نداشته و اگر جنبش دانشجویی نتواند در دانشگاه نقش آفرینی و اثرگذاری جدی داشته باشد در صحنه اجتماعی هم نمی تواند حرکتی را ایجاد کند.

زمان برگزاری جشنواره تئاتر بناب اعلام شد
حبیب صدقی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر بناب از برگزاری این جشنواره طی روزهای ٢٢ الی ٢٥ آذرماه سالجاری خبر داد و  اظهار داشت: مرحله نهایی هجدهمین جشنواره تئاتر شهرستانی بناب در دوبخش "نمایش های خیابانی" و" نمایش های صحنه ای" با اجرای ١٢ نمایش شامل ٦ نمایش صحنه ای و ٦ نمایش خیابانی برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه نمایش های شرکت کننده در سه روز اول اجرا و مراسم اختتامیه و اعلام نتایج جشنواره در روز چهارم انجام خواهد شد ، افزود: کلیه اجرا ها و برنامه های این جشنواره همه روزه در ایام برگزاری از ساعت ١٨ در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب واقع در خیابان طالقانی جنب پارک بانوان برگزارمی شود.

برگزاری برنامه های متنوع قرآنی در مهد قرآن اسکو
محمدعلی قلی‌زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری برنامه‌های متنوع قرآنی در مهد قرآن این شهر خبر داد و مهد قرآن کریم شهرستان اسکو به منظور ترویج فرهنگ قرآن‌ کریم و انس هر چه بیشتر عموم مردم با قرآن‌، برنامه‌های متعدد قرآنی از نظر آموزشی، تبلیغی و ترویجی را تا‌ کنون اجرا کرده است.

وی با اشاره به اهمیت تربیت دینی فرزندان برای خانواده‌ها، مهدهای قرآن را محلی برای رشد کودکان و آشنایی آنان با قرآن و مضامین قرآنی دانست و افزود: مهد قرآن اسکو با مدیریت  عاشقی برنامه‌های متنوعی برای کودکان و حتی بزرگسالان دارد و توانسته است موفقیت‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف از جمله تربیت قاریان و حافظان قرآنی کسب کند.

قلی زاده از شرکت بیش از ٥٠ نفر در آزمون سراسری قرآن در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا یکی از برنامه‌هایی که این مرکز به طور ثابت در دستور کار خود قرار داده است، برپایی جلسات قرائت قرآن‌ کریم، روزهای جمعه در مسجد حنفیه شهرستان اسکو است که در قالب جلسات سنتی زیر نظر آقای محمد مقیمی برای نوجوانان و عموم برپا می‌شود.

هم‌چنین واحد بانوان مهد قرآن برنامه‌های آموزشی مانند روخوانی، روان‌خوانی قرآن کریم، مفاهیم، تجوید و غیره را برگزار می‌کند. برای آقایان نیز به طور دوره‌ای برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است. افزون بر این‌ها به طور ثابت کرسی‌های تلاوت و جلسات قرآنی به صورت سنتی هر هفته در مسجد جامع سبزه میدان اسکو بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود./935/پ204/ب1

ارسال نظرات