۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۴۲۱۱۹
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی:

غلبه بر دشمن از برکات پذیرش ولایت الهی است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که بهترین نعمت خداوند بر مؤمنان نعمت ولایت است، گفت: ثمره پذیرش ولایت الهی غلبه بر دشمنان است.
فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد فقیهی، امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تنها کسی که در این عالم شایستگی دل بستن و اطاعت را دارد خداوند است، گفت: در این عالم به جز خداوند همه چیز فانی است؛ بنابراین انسان به هر چیزی که به غیر از خدا در این عالم دلبسته شود، دچار زیان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 195 سوره اعراف گفت: این آیه از قرآن کریم می فرماید« أَلَهُمْ أَرْجُلٌ يَمْشُونَ بِهَا*أَمْ لَهُمْ أَيْدٍ يَبْطِشُونَ بِهَا* أَمْ لَهُمْ أَعْيُنٌ يُبْصِرُونَ بِهَا*أَمْ لَهُمْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا*قُلِ ادْعُوا شُرَكَاءَكُمْ ثُمَّ كِيدُونِ فَلَا تُنْظِرُونِ» یعنی آیا آن بتان را پایی است که راهی پیمایند یا دستی که از آستین قدرت بیرون آرند، یا چشم و گوشی که به آن ببینند و بشنوند، بگو شریکان (باطل) خود را بخوانید و هر حیلت که با من می‌توانید به کار برید بی‌آنکه هیچ مرا مهلت بدهید».

وی افزود: در این آیه خداوند عجز و ناتوانی بت ها و مخلوقات را به آنها یادآوری کرده و در ادامه از پیامبر(ص) می خواهد که مشرکان را دعوت به تحدی کرده و به آنها فرمان دهد که اگر بت ها قدرت و اختیاری دارند بدون معطلی قدرت و اختیار خود را در برابر پرودگار به نمایش بگذارند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد:  در ادامه آیه حضرت رسول(ص) به مشرکان می فرمایند«إِنَّ وَلِیِّیَ اللّهُ الَّذی نَزَّلَ الْکِتابَ وَ هُوَ یَتَوَلَّى الصّالِحینَ وَ الَّذینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لا یَسْتَطیعُونَ نَصْرَکُمْ وَ لا أَنْفُسَهُمْ یَنْصُرُونَ» ولىّ و سرپرست من، خدائى است که این کتاب را نازل کرده، و او همه صالحان را سرپرستى مى کند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی با بیان این که در ادامه رسول خدا(ص) ولایت خود را خداوند«الله» معرفی کرده و می فرمایند که خداوند نه تنها سرپرست من بلکه سرپرست و ولی تمام صالحان است و آیات قرآن کریم نیز از جانب خداوند بر من نازل شده است.

وی افزود: حضرت رسول(ص) در ادامه خطاب به مشرکان می فرمایند شما بت هایی را می پرستید که نه تنها از یاری شما بلکه از یاری کردن خود نیز عاجز هستند و هرگز توان دیدن و یاری شما را ندارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر انسان در عرصه ولایت و بندگی خداوند داخل شود هیچ چیز نمی تواند مانع او شده و به او آسیب وارد کند، تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) تمامی بت ها را شکست اما چون در دایره ولایت الهی داخل شده بود دشمنان نتوانستند به او آسیب وارد کنند.

وی افزود: امام خمینی(ره) انقلاب را به پشتوانه ولایت خداوند آغاز کردند و از آنجایی که ولایت و قدرت خداوند بر همه چیز احاطه دارد با وجود این که امام خمینی(ره) در جماران بودند خداوند دشمنان ایشان را در طبس به وسیله طوفان شن نابود کرد و باید دقت کرد که ثمره پذیرش ولایت الهی غلبه بر دشمنان است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات