۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۴۲۰۸۳
حجت الاسلام مهدوی ارفع:

مهم ترین وظیفه فعالان فرهنگی و دینی گسترش چتر گفتمان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به تلاش برای حفظ گفتمان انقلاب گفت: مهمترین وظیفه فعالان فرهنگی و دینی گسترش چتری به نام گفتمان انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف جامعه است.
همایش نهضت نهج البلاغه خوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع امروز در همایش نهضت نهج البلاغه خوانی که در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد، گفت: نهضت نهج البلاغه خوانی تلاش می کند تا منظومه فکری، فرهنگی، سیاسی، مدیریتی و اعتقادی حضرت علی(ع) را به جامعه بشناساند.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی ادامه داد: آیا تا به حال فکر کرده اید در روز و شب ولادت پیامبر(ص) چند اتفاق عجیب افتاد؟ یکی از آن ها ترک خوردن 14 کنگره ایوان کسری بود که امام خمینی با نگاه عارفانه گفتند شاید شکسته شدن این کنگره ها، نشان از این بود که 14 قرن بعد در این سرزمین تمام بساط کفر و ظلم را از بین می برند.

کارشناس دینی ابراز داشت: با بررسی های مستمر، عامل اصلی تحول در ایران، گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه ایران و همچنین اقتدار امام خمینی بود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه باید در جامعه گفتمان سازی کنیم و تلاش کنیم تا جامعه به سوی این گفتمان ها حرکت کند، خاطرنشان کرد: گفتمان های ارزشی در جامعه از سوی دشمن در حال تغییر است و در این راستا باید فکری اندیشیده شود.

وی با شاره به سخن رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مهمترین وظیفه فعالان فرهنگی و دینی گسترش چتری به نام گفتمان انقلاب اسلامی برای قشر خاکستری و یا خاکستری متمایل به سیاه جامعه است.

رییس نهضت نهج البلاغه خوانی افزود: دفاع از آرمانهایی که به آنها معتقدیم و با آنها زندگی می کنیم و در نهایت مطالبات ما هستند، گفتمان را تشکیل می دهد که باید برای رسیدن به آنها تلاش کنیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع بیان داشت: یکی از مسائل اساسی که در قرآن بیان می شود مساله وحدت شیعه و سنی است که همه مسلمانان دنیا اهل سنت هستند اگر طبق بیان پیامبر و ائمه معصوم عمل کنند.

وی در بیان چگونگی پیاده کردن نهج البلاغه خوانی گفت: در گام اول باید ترجمه آن را خواند، از بین 74 ترجمه نهج البلاغه، روانترین و آسان ترین آن ترجمه محمد دشتی است.

رییس نهضت نهج البلاغه خوانی ادامه داد: خواندن روزی ده دقیقه نهج البلاغه کافی است، باید از آخر به اول مطالعه شود، یعنی از حکمت شروع شود، در مرحله بعد نامه ها و در آخر خطب نهج البلاغه بررسی شود، آسان سازی نهج البلاغه برای استفاده سنین و مقاطع تحصیلی دبستان و رابرد ارزان سازی برای استفاده عموم اقشار با هر توان مالی را فراهم آورد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در پایان گفت: برای پیاده سازی نهج البلاغه در مدارس باید از جایی که دانش آموزان حساس نیستند و با زبان آنان شروع کرد تا این گنجینه عظیم را در سطح دانش آموزی در راستای گفتمان انقلاب اسلامی پیاده کرد./9705/پ202/ب1

ارسال نظرات