۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۰۶۲
آیت الله نوری همدانی:

ادعای پایتختی قدس سقوط اسرائیل را تسریع می کند/ امت اسلام موظف به مقابله با گستاخی دشمن است

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که ادعای پایتختی قدس سقوط اسرائیل را تسریع می کند، امت اسلام را موظف به مقابله جدی با گستاخی های دشمن دانست.
حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار دبیر و مسؤولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به توطئه جدید دشمنان برای پایتخت قرار دادن قدس خاطرنشان کرد: امروز امت اسلام باید با تمام قدرت در برابر این توطئه ایستادگی کند؛ کعبه، مدینه و قدس برای مسلمانان است که در دست صهونیست ها و مستکبران و نوکران آن ها قرار دارد.

وی اضافه کرد: همه وظیفه دارند برای مقابله با این منکر بایستند، باید حرکت کرد و اجازه گستاخی به دشمن نداد، البته این حرکت هم سقوط اسرائیل را تسریع می کند اما بیداری امت اسلام مهم است و باید در برابر آن ها با قدرت بایستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که رژیم صهیونیستی در این توطئه خود هم شکست خواهد خورد، گفت: شکست های متعدد زمینه ساز نابودی کامل اسرائیل است؛ جریان قدس باید برای جامعه و امت اسلام تبیین شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با تبیین اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در اسلام ابراز داشت: با  امر به معروف از مهم ترین مسائل در اسلام است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: قرآن انسان را به تقوا، وحدت و انسجام و همچنین امر به معروف توصیه می کند که سبب سعادت انسان می شود، خوشبختانه امروز جمعیت خوبی در زمینه مر به معروف و نهی از منکر کار می کنند اما کافی نیست و اهمیت آن باید به خوبی تببین شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امیرمومنان علی(ع) درباره اهمیت امر به معروف اظهار داشت: حضرت می فرماید تمام کارهای خوب در برابر امر به معروف و نهی از منکر ناچیز است.

وی احیای معروف و مقابله با منکرات را نیازمند جهاد دانست و ادامه داد: در این راه انسان ابتدا باید معروف ها و منکرها را بشناسد، معروف تنها نماز و روزه نیست بلکه در ابعاد گوناگونی مطرح می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: امام باقر(ع) در روایتی می فرماید تمام واجبات در پرتو امر به معروف و نهی از منکر است از این رو باید پاس داشته و احیا شود، آیات و روایات بسیاری درباره امر به معروف آمده واز مباحث مهم فقهی است؛ بنابراین با شناخت معروف ها و منکرات باید معارف ‌را ترویج کنیم.

وی عنوان کرد: امیرمومنان علی(ع) می فرماید که انسان مسلمان زنده کسی است که در برابر منکرات بی تفاوت نباشد؛ فعالیت های استکبار، صهیونیست و نوکران آن ها منکر است که باید با آن ها با جدیت مقابله کرد.

وی افزود: امر به معروف باید در کشور مهم باشد و حتی باید وزارتخانه ای در کشور به نام امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد را معروف ها را احیا کرده و با منکرات مقابله کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به به برخی منکرات اقتصادی اظهار داشت: بارها به دست اندرکاران گفته ایم که دیرکرد حرام و ربا است اما کار خود را می کنند، مسؤولان گوش به حرف نمی دهند و خود مردم باید اقدام جدی کنند.

وی همچنین هجرت طلاب و فضلا برای تبلیغ را ضروری دانست و ادامه داد: اگر اهل علمی بداند که بودنش در حوزه فایده ندارد و  همان مقداری که خوانده کفایت می کند نباید در قم بماند بلکه باید برای تبلیع و امر به معروف  باید به شهرها و روستاها بروند؛ باید عالم و فقیه در کنار مردم باشد و با آنها زندگی کند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات