۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۴۲۰۵۸
یادداشت؛

چرا جواب فرانسوي‌ها را قاطع نمي‌دهيد؟

فرانسوي ها ميزبان منافقين در پاريس هستند. همه گونه سرويس سياسي و لجستيك به آنها مي دهند. فرانسوي ها با ناديده گرفتن خون ۱۷ هزار شهيد ترور به منافقين اجازه برگزاري ميتينگ سياسي مي دهند
یادداشت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه رسالت، فرانسوي ها ميزبان منافقين در پاريس هستند. همه گونه سرويس سياسي و لجستيك به آنها مي دهند. فرانسوي ها با ناديده گرفتن خون 17 هزار شهيد ترور به منافقين اجازه برگزاري ميتينگ سياسي مي دهند و از لجن پراکني هاي اين گروه تروريستي عليه ملت ايران نيز حمايت مي کنند.

فرانسوي ها در دوران مذاکرات برجام نقش پليس بد را ايفا مي کردند و هر وقت مذاکرات به نقاط مثبتي براي امتيازدهي به ايران مي رسيد بازي درمي آوردند.

اما پس از توافق برجام اين نقش را به آمريکايي ها واگذار کردند و شدند مدافع برجام و همواره از برجام دفاع نمودند آن هم از آن نيمه اي که مربوط به اجراي تعهدات هسته اي ايران است نه از نيمه اي که مربوط به تعهدات خود يا آمريکايي ها مي باشد!

از وقتي که اعلام شد ماکرون، رئيس جمهور فرانسه به تهران مي آيد آب از لب و لوچه برخي در داخل و خارج کشور آويزان شد که گويي او مي خواهد به تهران بيايد شق القمر کند!

اخيرا ماکرون گفته است؛ «ايران شريک ما نيست.» مفهوم اين سخن چيست؟ اگر ايران شريک شما نيست پس اين همه قراردادهاي نفتي و گازي توتال و آن قراردادهاي خودروسازي و قراردادهاي مربوط به  خريد هواپيما و ... چيست؟

ماکرون يک ماه پيش به امارات رفت و در مصاحبه با روزنامه دولتي الاتحاد اين کشور گفت؛ "من خواستار ايستادگي قاطع و محکم در برابر ايران در خصوص موشک بالستيک و نفوذ ايران در خاورميانه هستم." يکي نيست به اين بابا بگويد تو چه‌کاره منطقه هستي که اين طور «کري» مي خواني؟!
نظير همين گنده گويي ها را وزير خارجه انگليس در اين چند روز گذشته به مناسبت هاي مختلف عليه جمهوري اسلامي گفته است.

شنيده شده است اخيراً وزير خارجه فرانسه نامه اي به وزير خارجه کشورمان نوشته و در آن سفر ماکرون به تهران را منوط به چند شرط کرده است؛
1- شما در سوريه به ما امتياز بدهيد تا عربستان حملات هوايي در يمن را کاهش يا متوقف کند.
2- در مورد محدود کردن برد موشک هاي به توافق برسيم.
3- مذاکره با عربستان را در دستور کار بگذاريد و اجازه دهيد آمريکايي ها هم در اين مذاکرات شرکت کنند.
4- با کنگره صحبت کردم آنها اجراي برجام را منوط به گفتگوهاي موشکي و مذاکرات منطقه اي کرده اند 
لذا براي اجراي برجام تن دادن به مذاکرات منطقه اي و گفتگوهاي موشکي ضروري است.
من نمي دانم چقدر اين خبرها صحيح است اما برخي از اين شروط در اظهارات مقامات فرانسوي و نيز مسائلي که در رسانه هاي غربي مطرح بوده درز پيدا کرده است. البته اينکه همه شروط فرانسوي ها همين باشد که گفته آمد، بعيد است چون آنها اشتهاي سيري ناپذيري دارند.
خدا لعنت کند شاه را در ايام سلطنت خود هر رئيس جمهوري که به تهران مي آورد مي برد ميدان شهياد (که به يمن انقلاب ميدان آزادي نام گرفت) و کليد طلايي شهر تهران را توسط شهردار به او هديه مي داد. اين مراسم نماد اين بود که هر غلطي که مقامات مهمان در تهران مي خواهند بکنند آزادند و هر امتيازي مي خواهند مي دهيم فقط آنها حافظ تاج و تخت توله رضا خان باشند!
فرانسوي ها هنوز در آن حال و هوا و دوران، سير و سلوک مي کنند!
به عقيده من اگر ماکرون مي خواهد به تهران بيايد، وزارت خارجه بايد اين شروط را براي ورود او تعيين کنند؛
1- خودداري از حمايت شرم آور از تروريسم با اخراج منافقين از پاريس و دست کشيدن از پشتيباني لجستيک تروريست ها در عراق و سوريه.
2- پرهيز از مداخله در امور داخلي ايران، مداخله در امور منطقه و نيز خودداري از اخلال در روابط ايران با همسايگان جنوبي.
3- عمل به تعهدات بين المللي برجام به ويژه برداشتن تحريم هاي بانکي.
4- فرانسه اگر خود را شريک ايران نمي داند بهتر است براي امر و نهي موشکي و منطقه اي به تهران نيايد چون تکليف اين دو موضوع قبلاً با اراده ملت مشخص شده است و چانه زني در اين مورد ممنوع است.

وزارت خارجه بايد پس از بدعهدي غرب در برجام يک مقدار صراحت لهجه از خود نشان دهد و شفاف با حريفان اروپايي و آمريکايي سخن بگويد. اين شفاف گويي  بايد متضمن عزت ملت ايران باشد.

دولت بايد به بازي پليس بد و پليس خوب پايان دهد و تکليف معاهده اي را که يک طرف ايران و طرف ديگر متجاوزان به حقوق ملت و غارتگران بين المللي قرار دارند مشخص کند.

مصوبه مجلس در مورد برجام تکليف دولت را مشخص کرده است. دولت با اجراي اين مصوبه نقطه پاياني به باج خواهي هاي غرب به بهانه برجام بگذارد.

دولت نبايد در پاسخ به زياده خواهي هاي دشمن دچار لکنت شود. ايران اسلامي امروز در اوج اقتدار ملي و منطقه اي است نشان دادن هرگونه ضعفي دشمن را پرروتر مي کند.

نگارنده اول آبان 96 طي مقاله اي همين شروط را با قرائتي ديگر به مسئولان ديپلماسي كشور توصيه كردم،اما در مواضع سخنگو و وزير و ديگر مقامات وزارت خارجه انعكاس شايسته اي نيافت./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات