۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۴۲۰۵۰
امام جمعه اسدآباد:

حوزه علمیه مهم ترین نهاد در مبارزه با هجمه های دشمن است

حجت الاسلام حسینی مجد گفت: حوزه های علمیه با توجه به جنگ نرمی که دشمن راه انداخته و به دنبال سست کردن اعتقادات، ایمان و باورهای دینی مردم است، نقش مهمی را می تواند در جامعه ایفا کند.
حسینی مجد

حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد امام جمعه اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به لزوم تربیت نیروهای انقلابی گفت: یکی از نیازهای مبرم نظام جمهوری اسلامی داشتن نیروهای پا به کار، انقلابی و تحصیل کرده ای است که پیشرفت های سال های گذشته را مدیون این عزیزان بوده ایم.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها به این موضوع اشاره کرده اند که باید نسبت به نیروهای انقلابی و ولایی توجه ویژه ای داشت و در زمینه های مختلف از تخصص آن ها استفاده کرد.

امام جمعه اسدآباد به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: آتش به اختیار یعنی یک نیروی کار آمد و موقعیت شناس که همیشه در مسایل گوناگون آماده رزم باشد و به صورت منسجم و خودکار در سطح کشور مشغول فعالیت است.

وی به فرهنگ ایثار در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: زمانی شهید فهمیده نمونه یک آتش به اختیار بود که با تصمیم خود وجود مبارکش را سد راه نیروهای عراقی کرد و عظمت کارش به حدی بود که امام خمینی(ره) از او به عنوان یک رهبر 13 ساله ای یاد کردند.

حجت الاسلام حسینی مجد در ادامه بیان کرد: امروز نیز شهید حججی ها آن چنان موقعیت شناس هستند که در آن طرف مرزها وجود مبارک خودشان را برای دفاع از اسلام به خطر می اندازند تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز از او به عنوان حجت الهی در مقابل دیدگان همه یاد کردند.

امام جمعه اسدآباد ادامه داد: زمانی شهید بهشتی ها و مطهری ها در جلوی دشمنان سینه سپر می کردند و امروز نیز این بزرگواران، این ها همه نمونه هایی از آتش به اختیارانی است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی نامشان ثبت شده است.

حجت الاسلام حسینی مجد الگوگیری از بزرگان نظام را از وظایف نیروهای جوان دانست و گفت: باید با الگو گیری از این افراد که اثر گذاری فراوانی داشته اند نیروهای زبده ای را آموزش دهیم و به بهره برداری صحیح دست پیدا کنیم.

وی به نقش حوزه علمیه در مواجهه با دسیسه های دشمنان اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه با توجه به جنگ نرمی که دشمن راه انداخته و به دنبال سست کردن اعتقادات، ایمان و باورهای دینی مردم است نقش مهمی را در مواجهه با آن می تواند ایفا کند.

امام جمعه اسدآباد ادامه داد: حوزه های علمیه در دفاع از اعتقادات و بالا بردن سطح باورهای دینی مردم در مقابله با هجمه های دشمنان مهم ترین نهاد موجود هستند.

وی تصریح کرد: این توقع از حوزه علمیه وجود دارد که چه در بحث دینی و چه در بحث علمی همیشه به روز باشند و در جست و جوی نیاز های جوانان و مردم و رفع آن باشند./979/ت302/ب1

ارسال نظرات