۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۴۲۰۴۵
حجت الاسلام فلاحی:

حفظ هویت انقلابی از وظایف دانشجویان است

حجت الاسلام فلاحی گفت: دانشگاهیان با جلسات و هم اندیشی ها و نشست ها در ایجاد بصیرت افزایی در بین مردم می توانند به همان اندازه که حوزه های علمیه در بین مردم نفوذ دارند در جامعه تاثیر گذار باشند.
احمد حسین فلاحی

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به رشادت های دانشجویان حتی قبل از انقلاب اسلامی در ایران گفت: از دلاوری های دانشجویان می توان علاقه آن ها به استکبار ستیزی را دریافت و معنا کرد.

وی ادامه داد: ایران از معدود کشورهایی است هم در بحث استکبار ستیزی و هم استقلال طلبی الگویی برای دیگر کشور ها شده است چرا که هم زیر سلطه استکبار بوده و هم استقلالی از خود نداشته است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سخن رهبری مبنی بر تاریخ مبارزه با آمریکا گفت: مردم ایران بیش از 60 سال است که با دولت آمریکا مشکل دارند و می دانند که آن ها هیچ گاه دست از دشمنی نخواهند کشید.

وی به لزوم هوشیاری دانشجویان اشاره کرد و گفت: باید مراقب باشیم که این روز مورد سوء استفاده قرار نگیرد چرا که روز دانشجو، روز استکبار ستیزی و استقلال طلبی در مقابل استکبار جهانی و حفظ هویت انقلابی ما است.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: انتظار از قشر تحصیل کرده و اثر گذار در جامعه که به عنوان نخبگان نقش آفرینی خواهند کرد آن است که اجازه سوء استفاده از احساسات دانشجویان برای به بیراهه بردن این حرکت را ندهند.

وی به نقش دانشجویان در استکبار ستیزی چه قبل و چه بعد از انقلاب پرداخت و گفت: در قبل از انقلاب وقتی این قشر به میدان آمدند حرکت ها فرامرزی شد و در طول چند ماهی که امام خمینی در فرانسه بودند این کار انجمن اسلامی و دانشجویان بود که غرب را با نهضت امام آشنا کرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: زمانی که امام در تبعید بودند وظیفه روشنگری در داخل کشور به عهده روشن فکران اسلامی مثل جلال آل احمد و شریعتی و روحانیت بود که مردم را در صحنه نگه داشته بودند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر قشر دانشگاهی اعم از استاد یا دانشجو بتوانند بصیرتشان را بالا ببرند می توانند در کنار حوزه های علمیه و روحانیت در تحولات جامعه اثر گذار باشند.

حجت الاسلام فلاحی به فعالیت تشکلات دانشجویی اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامی چه در داخل و چه در خارج از کشور نمی توان از نقش تشکلات دانشجویی چشم پوشی کرد.

وی تحولات مثبت جامعه را لازمه حضور قشر دانشجو در جامعه دانست و گفت: دانشگاهیان با جلسات و هم اندیشی ها و نشست ها در ایجاد بصیرت افزایی در بین مردم می توانند به همان اندازه که حوزه های علمیه در بین مردم نفوذ دارند در جامعه تاثیر گذار باشند./۹۷۹/ت303/ب1

ارسال نظرات