۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۴۲۰۳۶
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

امانت داری، کلید سیره عملی پیامبراکرم است

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: کلید سیره عملی پیامبراکرم(ص) امانت داری، صداقت و درست کاری است.
 مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی چهارشنبه شب در مسجد المهدی(عج) اراک ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) به تمام مسلمانان جهان، شیعیان بزرگوار و ملت شریف ایران، بیان کرد: کلید سیره عملی پیامبراکرم(ص) امانت داری، صداقت، درست کاری و مشارکت ایام جوانی ایشان در پیمان جوانمردی و نیکوکاری است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه میلاد پیامبر اکرم(ص) دارای پیام والای وحدت و رحمت برای مسلمانان جهان است، اظهار داشت: میلاد حضرت محمد(ص) بشارتی برای عالم است و خداوند به انسان ها منت گذاشت و پیامبری را برای آن ها مبعوث کرد تا علم کتاب را به آدمی بیاموزد. 

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی در رابطه با حوادثی که همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) در راستای معرفی این شخصیت الهی به بشریت رخ داد، بیان کرد: خداوند متعال با حوادثی چون شکافت ایوان کسری و فرو ریختن چهارده کنگره از آن، خاموشی آتش آتشکده فارس که صدها سال روشن بود، خشک شدن دریاچه ساوه، سرنگون شدن بت های بتخانه مکه و خواب های آشفته و وحشتناک انوشیروان و موبدان زردشتی در شب ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام، پیام آور ایجاد تحول در جهان بود.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به زندگانی پیامبراکرم(ص)، گفت: خداوند متعال، از ابتدای تولد پیامبر گرامی اسلام را با انواع و اقسام مشکلات آشنا کردند، قبل از تولد حضرت محمد(ص) پدر بزرگوار ایشان چشم از جهان فرو بست و در شش سالگی مادر خویش را از دست دادند.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در هشت سالگی جد بزرگوار خود، عبدالمطلب را از دست دادند و سرپرستی ایشان بر عهده حضرت ابوطالب که وضع اقتصادی مطلوبی نداشت قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نمونه، اسوه و الگوی انسانیت است، اظهار داشت: توجه شیعیان بر سیره عملی زندگی پیامبراکرم(ص)، نوع نگاه، برخورد و رفتار ایشان ارزشمند است و باید از آن ها الگوبرداری شود.

وی اضافه کرد: دوران جوانی برای برخی از انسان ها با انحرافات همراه است؛ اما این دوره برای پیامبراکرم(ص) همراه با نورانیت بود و ایشان امانت داری و صداقت خود را به مردم اثبات کردند.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) در راستای گسترش مکارم اخلاقی مبعوث شدند، در رابطه با الگوهای رفتاری ایشان ، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در سلام از دیگران سبقت می گرفتند، به بچه ها احترام می گذاشتند و با آن ها دوست بودند، هیچوقت با سر و ابرو پاسخ دیگران را نمی دادند و در مدت زمان صحبت با افراد به آن ها پشت نمی کردند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی یکی از پایه های مکارم اخلاق را لطف به ظالم دانست و گفت: نکته ای که سبب جای گرفتن پیامبر اکرم(ص) در قلوب انسان ها و جذب آنان میشد، سیره اخلاقی زیبا و رفتار انسانی ایشان بود.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی در پایان تاکید کرد: امروزه جوامع اسلامی باید با مطالعه سبک و شیوه زندگی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع)، مسیر آنان را دنبال کنند و از مهر لسانی به محبت  قلبی و عملی برسند./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات