۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۴۲۰۲۳
حجت‌الاسلام میر شفیعی:

قرآن کریم سند اصالت دین و ملیت امت اسلام است

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به باطن قرآن کریم گفت: قرآن کریم سند اصالت دین و ملیت امت اسلام است.
حجت الاسلام میرشفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدصادق میر شفیعی شب گذشته در مراسم جشن سالروز میلاد حضرت نبی اکرم (ص) و امام صادق(ع) که از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد رسول گرامی اسلام را تجلی اعظم خداوند متعال توصیف کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که از منظر مبانی دین مبین اسلام شخصیتی که بالاترین حدود از نام، صفات و احکام الهی در او تجلی کند خلیفه الهی در زمین است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر این‌که درک مقام والای نبی گرامی اسلام (ص) نیازمند تفکر در ساحت رحمت للعالمین بودن این شخصیت عظیم شأن است، ابراز داشت: در روایات معتبر از منابع روایی و حدیثی ثقلین می‌خوانیم که شروع خلقت برگرفته از نور پیامبر گرامی اسلام بوده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که مطالعه زندگی پیامبر گرامی اسلام بر اساس سبک مشهور تاریخی که معرفت افزایی آن با تکیه بر اطلاعات شناسنامه‌ای صورت می پذیرد, انسان را به اعماق و هویت حقیقی این وجود نازنین نخواهد برد، ابراز داشت: فهم محبان و پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام از شخصیت انسان‌ساز رسول گرامی اسلام باید مبتنی بر هویت شهود و متفاوت از الگوی شناخت بیگانه از این وجود نازنین است.

حجت‌الاسلام میر شفیعی با بیان این‌که همان‌گونه که قرآن کریم باطنی دارد، قلب شخصیتی که زمینه نزول این کلام الهی است دارای باطن است، گفت: قرآن کریم سند اصالت دین و ملیت امت اسلام است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این‌که برای درک اصالت قرآن ابتدا باید اصالت وجودی نبی گرامی اسلام مورد بررسی قرار گیرد، ابراز داشت: در منابع ثقلین صدها روایت در باب توصیف اصالت وجودی رسول گرامی اسلام وجود دارد که کمتر از سوی امت اسلامی موردمطالعه قرارگرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به کتاب«مسند» به‌عنوان یکی از منابع روایی اهل سنت ابراز داشت: در این کتاب ابی الحدید معتزلی نقل کرده است که رسول گرامی اسلام فرمودند «من و علی نوری درهم‌تنیده و به هم‌آمیخته در بین دستان خدای عزّ و جلّ بودیم که این نور خدای را تسبیح و تقدیس می‌کرد که این امر چهارده هزار سال قبل از آن بود که خداوند آدم را خلق کند. پس هنگامی‌که خدای تعالی آدم را خلق نمود، این نور را در کمر آدم قرار داد، ما همواره باهم بودیم تا اینکه در کمر عبدالمطلب جدا شدیم پس بخشی از آن نورمن گردیدم و جزئی از آن علی گردید.»

حجت‌الاسلام میر شفیعی در پایان به تبیین معنا و هویت خلیفه خدا در زمین پرداخت و ابراز داشت: باید توجه داشت که فقط جانشین خداوند متعال می‌تواند آیینه تمام نمای ذات اقدس او باشد؛ بر این اساس منابع ثقلین همین هویت از خلیفه الهی را راز محفوظ ماندن از شبهات و مدعایان دروغین آخرالزمان توصیف کرده‌اند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات