۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۰۲۰
امام جمعه موقت كاشان:

وحدت نياز امروز جوامع اسلامي است

امام جمعه موقت كاشان گفت: امروز وحدت يك نياز اورژانسي جوامع اسلامي به ويژه ملت ايران است، چرا كه آنچه در زمان پيامبر نيز سبب حفظ اسلام شد و اسلام را به پيروزي رسانيد وحدت بود.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار، چهارشنبه شب در ديدار با خانواده شهيد سيد حسين سيدي و تجليل از تعدادي شهداي مدافع در مسجد حجت ابن الحسن، با طرح اين سؤال كه اگر درعصر پيامبر اكرم(ص) حضور داشتيم ايشان چه توصيه اي به ما داشت، گفت: اولين توصيه  پيامبر اكرم(ص) به ما حفظ وحدت بين مسلمين و جوامع اسلامي بود.

وي افزود: امروز وحدت يك نياز اورژانسي جوامع اسلامي به ويژه ملت ايران است، چرا كه آنچه در زمان پيامبر نيز سبب حفظ اسلام شد و اسلام را به پيروزي رسانيد وحدت بود و آنچه كه سبب شد اسلام و پيروزي هاي سپاه اسلام بر لشكر كفر ادامه داشته باشد وحدت بين مسلمانان بود.

حجت الاسلام اسلامي تبار، گفت: آنچه سبب شد اميرمومنان(ع) 25 سال خانه نشين شود حفظ وحدت مسلمانان بود، چرا كه اگر اميرمومنان(ع) دست به شمشير مي برد جامعه اسلامي متلاشي مي‌شد.

وي با اشاره به اينكه امروز دشمن به شدت به دنبال اختلاف و تفرقه بين مسلمانان است، گفت: اگر امروز دشمن در قضيه داعش شكست خورد، بيكار نخواهد نشست و از هم اكنون به دنبال توطئه اي ديگر براي مقابله با مسلمانان است.

به گفته وي، امروز هركسي دغدغه دين داشته باشد حتي اگر انقلابي هم نباشد، بايد به دنبال حفظ وحدت در جامعه باشد، چرا كه اختلاف و تفرقه كار دشمن است.

امام جمعه موقت كاشان، پشتيباني از ولايت و رهبري را دومين تكليف ما از سوي پيامبر اكرم(ص) در عصركنوني نام برد و افزود: موفقيت هركشوري در داشتن رهبري مقتدر است و اگر كشورهاي عراق و سوريه و افغانستان امروز با مشكل روبرو هستند و يا انقلاب مصر مصادره مي شود براي اين است كه از داشتن رهبري كه بتواند آنها را در برابر دشمن رهبري كند محروم هستند.

حجت الاسلام اسلامي تبار، وجود رهبر معظم انقلاب را افتخار ملت ايران اسلامي خواند و افزود: امام خميني(ره) مي فرمايد ولايت فقيه، ولايت رسول الله است و اگر پيامبر اكرم(ص) نيز امروز حضور داشت، اطاعت از دستورات رهبري را به مردم توصيه مي‌كرد، چرا كه رهبري آنچه را كه صلاح كشور و نظام و اسلام است توصيه مي‌كند.

وي، از هوشياري بعنوان سومين تكليف ما از سوي پيامبر اكرم(ص) در عصر حاضر نام برد و بيان كرد: انسان هرچقدر هم قدرتمند باشد اما اگر هوشيار نباشد و دچار غفلت شود به بيراهه خواهد رفت، بنابراين يكي از وظايف اصلي امروز ما هوشياري و بصيرت در شناخت دشمن خارجي و داخلي است.

امام جمعه موقت كاشان گفت: همانگونه كه رهبرمعظم انقلاب مي فرمايد، هوشيار باشيد دشمن هيچگاه دست از توطئه خود بر عليه ما برنخواهد داشت، بايد مراقب فتنه و توطئه هاي دشمن بعد از شكست داعش باشيد و هوشيار باشيد تا هم دشمن را بشناسيد و هم توطئه هاي دشمن را بشناسيد، چرا كه تنها شناخت دشمن كافي نيست، بلكه بايد توطئه هاي دشمن را نيز شناخت.

حجت الاسلام اسلامي تبار بر هوشيار بودن در برابر دشمن داخلي تأكيد كرد و افزود: همانگونه كه از دشمن خارجي نبايد لحظه اي غفلت كرد در برابر دشمن داخلي نيز بايد هوشيار بود، خداوند در سوره هاي منافقين، بقره و سوره احزاب بارها، به پيامبر و مسلمانان هشدار داده تا مراقب منافقين باشند.

وي افزود: امروز ما از يك سو با دشمن خارجي و از سوي ديگر با دشمن داخلي روبرو هستيم كه در داخل كشور حرف دشمن خارجي مي زند و قصد دارد برنامه هاي دشمن خارجي را در داخل كشور پياده كند.

امام جمعه موقت كاشان همچنين از مبارزه با صهيونيست بعنوان چهارمين تكليف ما از سوي پيامبر اكرم(ص) نام برد و افزود: كساني كه دغدغه دين دارند حتي اگر انقلابي هم نباشند بايد صهيونيست ستيز باشند، چرا كه صهيونيست دشمن سرسخت دين است از اين رو، خداوند به پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، بدترين دشمنان مسلمانان يهود هستند.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: امروز نيز همه توطئه ها از سوي صهيونيست است و آمريكا بازيچه دست صهيونيست است و همه توطئه ها از سوي لابي صهيونيست در آمريكا برنامه ريزي مي شود.

وي افزود: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، اگر مي خواهيد در حزب من باشيد، در تمامي امور زندگي خود بايد بر اساس سيره من عمل كنيد و هر مسلماني كه غش در معامله كند و به مسلمان ديگري ضربه بزند از ما نيست، بنابراين پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد هركس از سيره من اعراض كند از من نيست./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات