۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۲۰۰۷
امام جمعه تبریز:

تواضع و ساده‌زیستی مورد توجه طلاب علوم دینی باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خطاب به طلاب علوم دینی، گفت: اگر برای کسب مال دنیا وارد حوزه شده‌اید یا ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوید، بدانید که راه را اشتباه آمده‌اید.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام آراسته به اخلاق حسنه بود، به همین دلیل خداوند متعال در قرآن آن حضرت را با همین صفت معرفی می کند.

وی با بیان این‌که کمال انسانی در وجود مبارک رسول گرامی اسلام(ص) تجلی یافته است، خاطرنشان کرد: دستیابی به رضوان الهی و سعادت اخروی جز با تمسک به سیره نبوی ممکن نیست، به عبارت بهتر حضرت محمد(ص) بهترین الگو برای کسانی است که به خداوند متعال و قیامت امیدوارند.

امام جمعه تبریز محبت و مهربانی را از جمله ویژگی‌های رسول اکرم(ص) دانست و افزود: اگر خود را پیرو سیره نبوی می دانیم و اعتقاد داریم که لباس روحانیت همان جامه نبوت است؛ بایستی در عمل نیز نسبت به سیره و صفات رسول گرامی اسلام اهتمام داشته باشیم، باید دانست که جلب نظر مردم نسبت به اسلام و مکتب تشیع بدون اخلاق ممکن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: مردم‌داری، تواضع، فروتنی، اخلاص در نیت و عمل، ساده‌زیستی، پرهیز از اشرافی‌گری، اخلاق‌مداری، خیرخواهی، جلب رضایت خلق الهی، گریز از خودپسندی، خستگی‌ناپذیری، دوری از تکبر، بخشش، پارسایی، شکیبایی و سخاوت از دیگر ویژگی های پیامبر اسلام بود که باید مورد توجه حوزویان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که پوشیدن لباس روحانیت باید با توجه به ویژگی‌ها و صفات نبوی باشد، افزود: یکی از عوامل رحمت و مغرفت الهی، عفو و بخشش است، اگر عده‌ای بر اثر نادانی و ناآگاهی به شما توهین کرد؛ سعی کنید با محبت، بخشش و اخلاق پاسخگو باشید.

امام جمعه تبریز ادامه داد: به مال دنیا دل نبندید؛ اگر برای کسب مال دنیا وارد حوزه شده‌اید یا ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوید، بدانید که راه را اشتباه آمده‌اید، افرادی شایستگی و لیاقت این لباس را دارند که تنها به فکر جلب رضایت الهی و خدمت به خلق خدا هستند.

گفتنی است، در پایان این مراسم بیست نفر از طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه همزمان با میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات