۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۰۰۲
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری:

مبانی فکری و فرهنگی غرب در منطقه متزلزل شده است

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان این‌که دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها در اذهان عمومی مردم مسلمان است، گفت: مبانی فکری و فرهنگی غرب در منطقه متزلزل شده است.
احمد مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: علمای دین، وارثان رسالت پیامبر گرامی اسلام هستند.

وی با بیان این‌که شرح صدر پیامبر اسلام؛ او را محبوب قلوب کرد، افزود: یک مبلغ دین اگر خود را وارث رسالت نبی اسلام می‌داند، باید در برابر ناملایمات و مشکلات شرح صدر داشته باشد، شاید در بیان، داشتن این صفت حسنه آسان است، اما در عمل رعایتش بسیار سخت است و باید از خدا داشتن این رفتار حسنه را درخواست کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که با وجود تلاش دشمنان برای نشان دادن چهره خشن از اسلام، شاهد اسلام‌گرایی روزافزون در سراسر جهان هستیم، گفت: در چنین شرایطی رسالت حوزه های علمیه و روحانیت به مراتب حساس‌تر از گذشته است، جاذبه حداکثری داشته باشید و با سیره نبوی بشریت را به مکتب جعفری دعوت کنید.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: امروز بر خلاف گذشته شمشیرها غلاف شده و کتاب‌ها به میدان آمده‌اند، دشمنان با انواع و اقسام ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای به دنبال تخریب باورهای دینی و اعتقادات مذهبی مسلمانان هستند، اگر آگاه به زمان نباشید و مسلح به ابزارهای روز نشوید، مغلوب خواهید شد.

وی ادامه داد: دشمنان می دانند که امروز با تجاوز نظامی و برخورد قهرآمیز نمی‌توانند به مقابله با اسلام‌گرایی بروند، بنابراین یا به صورت غیرمستقیم وارد جنگ نظامی می‌شوند و یا تحیل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم درصدد تحقق اهداف شوم خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان این‌که دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها در اذهان عمومی مردم مسلمان است، گفت: در روز قیامت باید برای تک تک لحظات عمرمان پاسخگو باشیم؛ بی‌تفاوتی در چنین شرایطی شایسته حوزه و روحانیت نیست، باید همین دشمن‌شناس بودن را همواره حفظ کنیم و در صحنه بمانیم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: انقلاب اسلامی ایران فرهنگ غرب را به چالش کشید، مسائل اقتصادی در حاشیه قرار دارد، امروز دشمنان نسبت به نفوذ فرهنگ خود در ممالک اسلامی احساس ناامیدی می کنند و می دانند که برای تحقق برنامه‌های خود باید انقلاب اسلامی ایران را سرنگون کنند.

وی با بیان این‌که مبانی فکری و فرهنگی غرب در منطقه متزلزل شده است، تصریح کرد: طبیعی است که در چنین شرایطی شاهد گسترش دشمنی‌ها باشیم، امروز حفظ دین و شریعت بر عهده حوزه های علمیه، علما و روحانیت است، همچنانکه در گذشته نیز این چنین بوده است، هزاران عالم شهید تقدیم شد تا مکتب اسلام و تشیع امروز دست ما برسد.

گفتنی است، در پایان این مراسم بیست نفر از طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه همزمان با میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات